۰ نفر

مسترکارت اسلامی در راه است

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸
کد خبر: 331061
مسترکارت اسلامی در راه است

دبیر سازمان " دی ۸" گفت: کارت پرداخت واحد، تجارت بین اعضا با استفاده از ارزهای ملی را ممکن خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سازمان همکاری اقتصادی ۸ اقتصاد اسلامی موسوم به دی ۸، در حال کار بر روی سیستمی برای تطبیق کارت پرداخت در تراکنش‌های بین اعضا است. داتو کو جعفر کو شعری، دبیر کل گروه دی ۸ در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: پس از آن که رجب طیب اردوغان از کشورهای عضو خواست تا با استفاده از ارزهای ملی با یکدیگر تجارت کنند، کار بر روی این موضوع آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی گفت: یک شرکت مالزیایی کارت پرداختی با نام " دی ۸ پی" را توسعه داده است که امکان استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری بین هشت کشور عضو این سازمان را ممکن می‌کند. وی افزود: به زودی، روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گرد هم خواهند آمد تا کارها تکمیل شود.

با استفاده از این کارت ها، شهروندان کشورهای عضو امکان خرید و دیدن از اماکن توریستی کشورهای یکدیگر را نیز خواهند داشت. این کارت پرداخت به گفته دبیر کل سازمان، مشابه کارت‌های پرداخت بین‌المللی مسترکارت و ویزا کارت خواهد بود.

شعری هم چنین افزود که زیرساخت‌های پرداختی این کارت با قوانین اسلامی تطبیق داده خواهد شد.

گفتنی است: گروه دی ۸ در سال ۱۹۹۷ با هدف افزایش همکاری‌های اقتصادی ۸ کشور مسلمان: ایران، ترکیه، بنگلادش، مصر، اندونزی، مالزی، نیجریه و پاکستان تاسیس شد. ماموریت این سازمان، ارتقای جایگاه کشورهای عضو در اقتصاد جهانی، متنوع سازی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری و ارتقای سطح زندگی شهروندان کشورهای عضو است.