۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

"کارت عضویت" ابزار سوء استفاده انتخاباتی/ موروثی شدن انتخابات اتاق ارومیه!

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 330819
"کارت عضویت" ابزار سوء استفاده انتخاباتی/ موروثی شدن انتخابات اتاق ارومیه!

یک منبع آگاه کارت‌های عضویت را ابزار سوءاستفاده اتاق‌های استانی دانست و گفت: بسیاری از اتاق‌های استانی از جمله ارومیه و اهواز از کارت عضویت تنها به عنوان ابزاری در جهت رای آوردن در انتخابات استفاده می‌کنند.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ یک منبع آگاه که نخواست نامش ذکر شود در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین به تخلفات اتاق ارومیه در زمان انتخابات اشاره کرد و افزود: علاوه بر صدور بی‌رویه کارت‌های بازرگانی برای اشخاصی که صلاحیت واقعی نداشته و فعال اقتصادی نیستند، انتخابات اتاق ارومیه موروثی شده است.

وی با گلایه از این رویه اتاق ارومیه ادامه داد: حسن انتظاری به عنوان رییس اتاق ارومیه فردی 70ساله است که نه تنها از انتخابات دور بعد اتاق به دلیل سن بالا، کناره‌گیری نکرده بلکه دخترش "الناز انتظاری"، که کار پخش مواد غذایی را انجام می‌دهد به عنوان کاندیدای دور بعدی اتاق ایران اعلام کرده است.

این منبع آگاه با بیان این که برای کاندیداتوری و عضویت در اتاق باید روی کارت‌های بازرگانی به جای عضویت تاکید شود، اظهار کرد: برخی افراد فقط در زمان انتخابات اقدام به تمدید کارت عضویت می‌کنند که این اقدام اصلا شایسته نیست و هیات نظارت باید به داشتن کارت‌های بازرگانی اعضا تاکید داشته باشد زیرا اخذ کارت بازرگانی پروسه سختی دارد و داشتن این کارت به معنای فعال اقتصادی بودن است.

وی درباره دیگر تخلفات اتاق ارومیه بیان کرد: موضوع دیگر این است که اگر هر یک از اعضای هیات رییسه بخواهند به لیست کسانی که می‌توانند به آن‌ها رای بدهند دسترسی داشته باشند باید رییس اتاق دستور این کار را صادر کند در حالی که خود رییس به این اطلاعات دسترسی دارد و به راحتی می‌تواند رای دهندگان را شناسایی و لابی کند.

به گفته این منبع آگاه تا کنون بالای 51نفر از اتاق ارومیه در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.