۰ نفر

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد:

تولیدکنندگان پوشاک چندان به سود فکر نمی‌کنند

۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 330489
تولیدکنندگان پوشاک چندان به سود فکر نمی‌کنند

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان پوشاک در رکود بسر می‌برند چندان به سود فکر نمی‌کنند، تنها به این فکر هستند کار خود را جمع کرده و کارگر خود را تامین کنتد تا در جای دیگری مستقر نشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی لسان‌طوسی در خصوص مشکلات بازار پوشاک، اظهار کرد: ما در زمینه تامین مواد اولیه مشکل داریم. در حال حاضر با توجه به اینکه همواره بحث حمایت از تولید در میان است اما هیچ اتفاقی برای حمایت از تولید رخ نداده است.

وی افزود: دولت در خصوص مواد اولیه که یکی از ملزومات تولید بوده و در حال حاضر مشکل اصلی تمام کارگاه‌های تولیدی ما مواد اولیه است، کاری انجام نداده، حتی ما در خصوص اقتصاد و ارز با سازمان صنعت معدن و تجارت صحبت کردیم که ارزی را به مواد اولیه تخصیص دهند.

لسان‌طوسی با بیان اینکه همواره بحث کالای قاچاق مطرح بوده و سطح عرضه به شدت ناامن است، عنوان کرد: اکنون در حال جمع‌آوری سطح عرضه کالاهای خارجی هستند که قطعا باید چیزی جایگزین این بازار و تقاضاها شده و تقاضاها از داخل تهیه شود اما به هیچ عنوان این اتفاق رخ نمی‌دهد و این خلا وجود دارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد بیان کرد: همچنان در مورد کالای قاچاق سختگیری می‌شود، هر روز تعدادی کالای قاچاق را از واحدهای صنفی جمع‌آوری می‌کنند و به جای اینکه تولید را تقویت کنند و نسبت به مواد اولیه و تامین مایحتاج تولیدکنندگان کاری انجام دهند، متاسفانه هیچ کاری انجام نشده است و همچنان تولیدکنندگان ما نسبت به این موضوع شاکی هستند و اتحادیه را زیر سوال می‌برند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکننده ما با توجه به اینکه تا حدودی بیکاری کشیده و در رکود بوده، در حال حاضر چندان به سود فکر نمی‌کند، تصریح کرد: تولیدکننده تنها به این فکر می‌کند که بتواند کار خود را جمع کرده و کارگر خود را تامین کند تا در جای دیگری مستقر نشود.

لسان‌طوسی گفت: در بحث نقدینگی نیز مشکل زیادی وجود دارد. دولت هیچ تسهیلاتی در بخش صنعت، به روزرسانی ماشین‌ها، بیمه و انرژی در اختیار تولیدکننده قرار نمی‌دهد و هیچ تسهیلاتی تا این لحظه به تولیدکننده داده نشده است. امیدواریم شوکی به آن‌ها وارد شود و به فکر تولیدکننده و تامین بازار شب عید باشند. ما بازار شب عید را پیش رو داریم و باید جنسی را از داخل جایگزین اجناس ممنوع شده خارجی کنیم اما متاسفانه هنوز هیچ امکانی برای تولیدکننده در این خصوص وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد با بیان اینکه اگر بنا بوده اجناس افزایش پیدا کنند، این امر انجام شده است، عنوان کرد: از قبل جنس در بازار زیاد وجود دارد و خوبی بازار این بوده که اگر ما الان تولید را شروع کنیم، تا زمانی که بخواهد وارد بازار شود، 3 تا 6 ماه زمان لازم دارد تا تولیدات جدید وارد چرخه بازار شود اینگونه نیست که این کار بلافاصله اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: در حال حاضر جنس در سطح بازار و عرضه وجود دارد که مقداری خارجی و مقداری ایرانی است، البته در مورد اجناس خارجی شانسی که ما آوردیم این است که این اجناس در حال خروج از بازار بوده و باید برای آن جایگزین ایرانی تعیین شود. باید بیشتر به این فکر باشیم که بازار را با جنس ایرانی پر کنیم و اگر نتوانیم مایحتاج و مواداولیه برای اجناس ایرانی تامین کنیم، قطعا مجددا به خارجی تبدیل می‌شود.

لسان‌طوسی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 96 واردات پوشاک برای شخص حقیقی ممنوع شد و تنها برندهای واقعی دارای گواهی فعالیت می‌توانستند واردات داشته باشند، تصریح کرد: از ابتدای سال 97 واردات توسط برندها نیز ممنوع شد و در حال حاضر به هیچ عنوان واردات پوشاک به صورت قانونی نداریم.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد اضافه کرد: هرچه اکنون در سطح عرضه باشد، از قبل بوده و به هیچ عنوان پوشاک جدید را به صورت قانونی نمی‌توانند وارد کنند و این یکی از شانس‌های بزرگ ما بوده و توفیق اجباری نصیب ما شده که اگر به تولید خود درست برسیم، می‌توانیم تولید ایرانی را جایگزین واردات خارجی کنیم، بنابراین باید تمام تلاش خود را برای تولید بگذاریم و همه دست به دست هم داده و کمک کنیم تا تولید را از رکود خارج کنیم و به رونق برسانیم تا خلائی در بازار ایجاد نشود.