۰ نفر

رییس کل گمرک:‌

قاچاق از مبادی رسمی انجام نمی‌شود

۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 330066
قاچاق از مبادی رسمی انجام نمی‌شود

رییس کل گمرک ایران از مبارزه با هرگونه قاچاق کالا از طریق مبادی رسمی خبر داد و گفت: معافیت‌های گمرکی به سمت واردکنندگانی هدایت می‌شود که امکان تولید محصولات وارداتی را در داخل کشور ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا،  مهدی میراشرفی با اشاره به برنامه‌های گمرک ایران در راستای حمایت از تولید، افزود: گمرک ایران به عنوان تصمیم گیرنده و وضع کننده معافیت‌های گمرکی نیست، ولی گمرک می‌تواند پیشنهاداتی را پس از بررسی بازخوردهای قوانین و معافیت‌ها از سازمان های ذیربط دریافت و ارائه کند.

رییس کل گمرک ایران اظهارداشت: در پیشنهادات گمرک به صورت مشخص معافیت‌ها را به سمت تولیدکنندگان هدایت می‌کنیم به نحوی که تلاش می‌شود تا معافیت برای واردکنندگانی اعمال شود که امکان تولید محصولات مورد نیاز را در داخل کشور ندارند.

میراشرفی، پیرامون قاچاق کالا و برنامه‌های مقابله با آن نیز تصریح کرد: ما امروز با قاچاق از طریق مبادی رسمی کشور مواجه نیستیم و گمرک ایران با هرگونه قاچاق مقابله و کشفیاتی را در این زمینه دارد.

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: در بحث مناطق آزاد نیز گمرک مکلف به حضور است و بر ورود و خروج کالا در مناطق آزاد کشور نظارت خواهد کرد. در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و ما در راستای انجام این وظیفه پیش خواهیم رفت.