۰ نفر

مدیرکل فراورده‌های طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو خبر داد؛

ممنوعیت واردات 46قلم مکمل تغذیه‌ای

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۰۰
کد خبر: 329745
ممنوعیت واردات 46قلم مکمل تغذیه‌ای

مدیرکل فراورده‌های طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه واردات مکمل‌های تغذیه‌ای مشابه تولید داخل ممنوع است، گفت: واردات 46 قلم از مکمل‌هایی که مشابه تولید داخل هستند، ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهناز خانوی،مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه برای واردات مکمل‌های تغذیه‌ای یکسری محدودیت‌هایی وجود دارد اما واردات آن‌ها ممنوع نیست، اظهار کرد: این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت واردات مکمل‌های دارای مشابه داخلی که شامل ۴۶ قلم بوده و اجازه ثبت فراورده‌های وارداتی مشابه داده نشده است.

وی در مورد کنترل سقف قیمت‌های مکمل‌ها توضیح داد: سندیکا و اتحادیه‌های مرتبط در زمینه نظارت بر قیمت مکمل‌ها با سازمان غذا و دارو همکاری می‌کنند. سازمان غذا و دارو همچنین در زمینه مصرف مکمل‌ها نیز، در حوزه کنترل کیفیت فرآورده‌ها مداخله می‌کند اما نحوه مصرف عملاً جزو وظایف این  سازمان نبوده و به حوزه سلامت و درمان مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه  مطابق ماده ۱۲ آیین‌نامه ثبت مکمل‌های تغذیه‌ای، توزیع این فرآورده‌ها صرفاً از طریق شرکت‌های توزیع‌کننده دارای مجوز سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد، عنوان کرد: عرضه مکمل‌ به مصرف‌کننده صرفاً از طریق داروخانه و بدون نیاز به نسخه پزشک انجام می‌شود.