۰ نفر

چرا شوینده گران نشد؟

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۳۶
کد خبر: 329149
چرا شوینده گران نشد؟

مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى صنایع شیمیایى ایران، تامین LAB که یکى از مواد اولیه اصلى براى تولید مواد شوینده است را عامل اصلى گران نشدن این محصولات اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، امیر رحیمى در نشست با اصحاب رسانه درباره عملکرد این شرکت توضیح داد: شرکت صنایع شیمیایى ایران به مدت یک سال تا تاریخ 30 شهریور 97 به میزان ١٨هزار تن LAB   ١٦٩هزار تن نورمال پارافین و ١٠٠هزار تن HAB تولید کرده ایم.

وى ادامه داد: تولید LAB نسبت به سال گذشته ١١.٣درصد و نورمال پارافین ٩ درصد رشد داشته است، اما تولید HAB کاهش ٨درصدى داشته چرا که از این محصول تنها براى تولید LAB استفاده مى شود.

رحیمى در خصوص عرضه محصولات به بازار بیان کرد: تا کنون ٢٣هزار تن LAB ، ٣٨ هزار تن نورمال پارافین و ٣٥٠٠تن   HAB صادر شده که میزان ارزش ریالى آن ٦٥میلیون دلار بوده است.

او افزود: همچنین میزان فروش و عرضه داخلى این محصولات به ترتیب ٩٣هزار تن LAB، ١١هزار تن نورمال پارافین و ٥٣هزار تن HAB بوده است که علت عرضه بالاى LAB در سال جارى، تامین بیشتر نیاز داخل بوده زیرا شرکت بیستون که همانند ما LAB تولید مى کند عرضه به بازار داخلى را قطع کرده و تامین داخلى تنها به عهده ما است و به همین دلیل قیمت مواد شوینده در سال جارى افزایش چندانى نداشته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذارى صنایع شیمیایى ایران گفت: تعداد نیروى شاغل این شرکت ٥٣٢ نفر است و به طور کل معیشت ٢٥٠٠نفر را تامین مى کند.

او با اشاره به تحریم ها و برنامه این شرکت براى سال جدید اظهار کرد: با توجه به این که ما در سال ٩١ و ٩٢تحریم را تجربه کرده ایم، راه دور زدن تحریم هاى دور دوم را نیز یاد گرفته ایم.

رحیمى اضافه کرد: در سال آینده پیش بینى ما تولید ١١٥تن LAB، ١٧٠هزار تن نرمال پارافین و حدود ٨هزار تن HAB است، که ١٠٥ هزار تن LAB و نرمال پارافین را براى داخل عرضه و مابقى را صادر مى کنیم.

رحیمى خاطرنشان کرد: در این میان عمده تولیدات HAB ما صادر خواهد شد و اگر شرکت بیستون عرضه خود را آغاز کند، سال آینده میزان عرضه داخلى LAB فقط ٨٠هزار تن خواهد بود.

او همچنین به سودآورى بیش از پیش بینى شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان سودآورى این شرکت در سال گذشته ٧٦٤ ریال EPS بود که حدود ١٠درصد بیشتر از پیش بینى ما بوده است.

رحیمى از طرح توسعه LAB خبر داد و افزود: به دلیل مازاد تولید نرمال پارافین و استفاده از تکنولوژى هاى جدید، طرح توسعه LAB جزو برنامه کارى آینده ما است که تا امروز ٢٨درصد پیشرفت کارى داشته ایم.

 مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى صنایع شیمیایى ایران تصریح کرد: تا امروز براى این طرح مبلغ ٥٥٠میلیارد تومان هزینه شده و ٦٥٠میلیارد تومان دیگر احتیاج داریم که به طور حتم براى تامین این مبلغ تنها توان شرکت کافى نیست و نیاز به دریافت وام داریم.

رحیمى اضافه کرد: همچنین ٣طرح ایجاد ارزش افزوده تا پایان سال اجرایى خواهد شد که ٤٠٠میلیارد تومان در خرید کاتالیست صرفه جویى خواهد کرد.

به گفته رحیمى کشورهاى هند، چین و پاکستان اصلى ترین مقاصد صادراتى محصولات شرکت صنایع شیمیایى ایران است.

او همچنین از عرضه بیشتر ارز حاصل از صادرات این شرکت به نیما خبر داد و گفت: تا کنون بخش زیادى از ارز صادراتى ما به نیما عرضه شده و تا پایان سال نیز به همین روال عرضه خواهیم داشت.