۰ نفر

نایب رییس اتاق ایران در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین:

واکنش مثبت فعالان اقتصادی به اقدامات همتی/ بانک مرکزی به سمت استقلال حرکت می‌کند

۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷
کد خبر: 322790
واکنش مثبت فعالان اقتصادی به اقدامات همتی/ بانک مرکزی به سمت استقلال حرکت می‌کند

نایب رییس اتاق ایران اقدامات اخیر بانک مرکزی را مثبت تلقی کرد و گفت: ورود بانک مرکزی به بازار ارز و اصلاح قوانین بانکی نشانه حرکت این بانک به سمت استقلال است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ حسین سلاح ورزی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با قدردانی از اقدامات بانک مرکزی اظهار کرد:  موضوع محدود کردن و قانون‌مند کردن سقف تراکنش‌ها و استفاده درست از ابزارچک دو اقدام موثر و قابل قدردانی بانک مرکزی بود که اثرات خوبی در کنترل بازار ارز و مبارزه با پولشویی خواهد داشت.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در خصوص امکان دور زدن قوانین جدید بانکی بیان کرد: ممکن است افراد تعداد کارت‌های خود را بیشتر و یا برای نقل‌و انتقال از افراد متعددی استفاده کنند اما راه دور زدن جدی برای این دو اقدام وجود ندارد چرا که بانک مرکزی به خوبی توانسته مسیر سوء استفاده را مسدود کند؛ البته باید مدتی از اجرای آن بگذرد تا ایرادات آن مشخص و اصلاح شود.

وی همچنین با اشاره به غول تورم و نقدینگی در اقتصاد، خاطرنشان کرد: معضلات اقتصادی جدی‌تری از جمله نقدینگی و تورم وجود دارد که کنترل این موارد جزو ماموریت‌های ذاتی بانک مرکزی است و به نظر می‌رسد این بانک قدم به قدم به دنبال حل این مسائل نیز هست.

سلاح ورزی  اضافه کرد: علاوه بر این، در شورای عالی اقتصادی سران سه قوه، اختیارات بانک مرکزی و نیز حمایت دولت از این بانک بیشتر و منجر به افزایش اعتماد بانک مرکزی در حل مشکلات اقتصادی شده است.