۰ نفر

صادرات صوری ۱۵هزارمیلیارد تومانی مربوط به دولت دهم نیست

۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۳
کد خبر: 319807
صادرات صوری ۱۵هزارمیلیارد تومانی مربوط به دولت دهم نیست

صادرات صوری ۱۵ هزارمیلیارد تومان الکل که منجر به طرح پرونده در مراجع قضایی شد، در دوره کرباسیان اتفاق افتاده است و ارتباطی به دوره ریاست معمانژاد در گمرک ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اخیرا با انتصاب عباس معمارنژاد به عنوان معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد، برخی رسانه ها با انتقاد از این انتصاب، عنوان کردند که یک پرونده تخلف ۱۵ هزار میلیارد تومانی مربوط به دوره ریاست معمانژاد در گمرک ایران(در دولت دهم) همچنان مفتوح است و به استناد این پرونده، انتصاب مذکور را زیرسوال بردند. 

 در سال ۹۵ نیز با علنی شدن و افشای این تخلف ۱۵ هزار میلیارد تومانی، عنوان شد که این تخلف در دولت دهم و در دوره ریاست معمارنژاد در گمرک به وقوع پیوسته است.

این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد تاریخ اظهار و انجام تشریفات گمرکی مربوط به ۱۵ فقره اظهارنامه موضوع تخلف ۱۵هزارمیلیارد تومانی، مربوط به آبان، آذر و دی ماه سال ۹۲ بوده است، در حالی که معمارنژاد در تاریخ ۱۵ شهریورماه سال ۹۲ از ریاست گمرک کنار گذاشته شده بود و در زمان بروز این تخلف هیچ گونه مسئولیتی در گمرک نداشت.

شرکت «خ.م.ا.ر» در آبان، آذر و دی ماه سال ۹۲ با موضوعیت صادرات الکل اتیلیک از مبدا گمرک اهواز به مرز خروجی پرویز خان، اقدام به صادرات صوری ۱۵ محموله الکل اتیلیک کرده بود.