۰ نفر

واکنش عسگراولادی به بخشنامه ارزی بانک مرکزی

۳ آذر ۱۳۹۷، ۸:۵۱
کد خبر: 317074
واکنش عسگراولادی به بخشنامه ارزی بانک مرکزی

رییس اتاق ایران و چین گفت: با بخشنامه جدید بانک مرکزی درمورد پیمان‌سپاری ارزی به طور حتم میزان صادرات به صفر خواهد رسید.

اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ اسدالله عسگراولادی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با انتقاد شدید از بخشنامه اخیر بانک مرکزی در خصوص نحوه پیمان‌سپاری ارزی اظهار کرد: نظر ما نسبت به این بخشنامه منفی است و به عقیده من این کار به صورت عملی امکان ندارد زیرا این بخشنامه بین صادرکنندگان تبعیض قائل شده؛ یعنی کسی که بیشتر صادرمی‌کند جریمه می‌شود و باید ارز بیشتری وارد نیما کند اما کسی که صادرات با مقدار کم انجام می‌دهد از عرضه ارز خود به نیما معاف شده است.

این فعال بخش خصوصی با بیان این که سامانه نیما از نظر خریداران خارجی وجود خارجی ندارد، تصریح کرد: هیچ صادرکننده‌ای چه اروپایی و چه آمریکایی سامانه نیما نمی‌شناسد، آن‌ها می‌گویند بانکی معرفی کنید تا نقل و انتقالات در آن انجام شود؛ بنابراین به کشورهای دیگر کالا صادرات می‌کنند و به همین شکل میزان صادرات ما به حدود صفر خواهد رسید.

عسگراولادی افزود: با این روش فقط موسسات دولتی امکان صادرات برایشان وجود دارد آن هم به این دلیل که در اختیار خود دولت قرار دارد.

رییس اتاق ایران و چین خاطرنشان کرد: همچنین این بخشنامه به نوعی عطف ماسبق است و نسبت به بخشنامه قبلی که در شهریور ماه ابلاغ شده، مشکلات بیشتری دارد.