۰ نفر

گمرک ایران؛

665میلیون دلار محصولات دارویی در 6ماهه نخست وارد شد

۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۴
کد خبر: 310438
665میلیون دلار محصولات دارویی در 6ماهه نخست وارد شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: 665 میلیون دلار محصولات دارویی و 441 میلیون دلار تجهیزات پزشکی در 6 ماهه نخست 1397 وارد کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، پنج هزار و 301 تن محصولات دارویی به ارزش 665 میلیون دلار در نیمه نخست امسال وارد کشور شد.
بنابراین گزارش، پنج هزار و 69 تن تجهیزات پزشکی به ارزش 441 میلیون دلار در همین مدت واردات داشتیم .
براساس این گزارش، با دستور «فرود عسگری» رییس کل گمرک ایران ترخیص کالا سریع و حمل یکسره کالاهای اساسی و ضروری از گمرک به کارخانه ها انجام می شود و نیز با پیگیری های وی خدمات شبانه روزی و 24 ساعته گمرک در شرایط ویژه اقتصادی به کالاهای اساسی در گمرکات مهم کشور صورت می گیرد و روند ترخیص این کالاها به صورت لحظه ای به کمک سامانه جامع گمرکی در مرکز پایش دفتر واردات گمرک رصد می شود .
گمرگ در این گزارش خاطرنشان کرد: پایش اطلاعات ترخیص کالاها در امسال نشان می دهد 90 درصد کالاهایی که وارد گمرک می شوند در کمتر از سه روز یا 72 ساعت ترخیص می شوند و در این بین ترخیص کالاهای اساسی در اولویت قرار دارد. 
این سازمان یادآور شد: گمرکات مهم کشور برای ترخیص کالاهای اساسی به طور شبانه روزی فعالیت می کنند تا وقفه ای در واردات این کالاها ایجاد نشود.
طبق این گزارش، گمرک در راستای تامین کالاهای اساسی تسهیلاتی را برای ترخیص سریع تر این کالاها ارایه و با اولویت قرار دادن این کالاها در گمرکات اجازه حمل یکسره در مبادی ورودی را جهت آسان سازی فرآیند ترخیص این کالاها فراهم کرده است و در حال حاضر به کمک سامانه جامع گمرکی کامیون های حامل کالاهای اساسی بدون معطلی به درب خروج گمرکات هدایت می شوند.
بر اساس تصمیم دولت و با هدف مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا، ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی از محل درآمدهای نفتی تامین می شود و واردات این نوع کالاها در اولویت است.