۰ نفر

هفته‌ای پنج تا هفت رستوران‌دار مشهدی ورشکست می‌شوند

۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۱۸
کد خبر: 310038
هفته‌ای پنج تا هفت رستوران‌دار مشهدی ورشکست می‌شوند

رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد گفت: در چهار ماه اخیر رستوران‌دارن در حال زیان‌دهی بوده و به نظر من اگر این روند ادامه یابد مردم نخواهند توانست غذای سالمی را در رستوران‌ها پیدا کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسن امیریان در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه و تاثیر آن بر قیمت غذا اظهار کرد: اخیرا مواد اولیه به شدت افزایش قیمت داشته است و روغن 80 هزارتومانی به 150 هزار تومان، گوشت 40 هزار تومانی به 60 هزار تومان و برنج 12 هزار تومانی به 18 هزار تومان تبدیل شده است.

وی افزود: متاسفانه شاهد ضرر و زیان همکارانمان در این صنف هستیم اما در مقابل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده هیچ ترتیب اثری در خصوص تقاضای افزایش نرخ از جانب ما را نداده است.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد خاطرنشان کرد: در چهار ماه اخیر رستوران‌دارن در حال زیان‌دهی بوده و به نظر من اگر این روند ادامه یابد مردم نخواهند توانست غذای سالمی را در رستوران‌ها پیدا کنند.

امیریان در خصوص تغییر کاربری رستوران‌ها در مشهد عنوان کرد: ما در هر هفته شاهد ابطال مجوز پنج تا هفت نفر از رستوران‌داران در مشهد به علت ورشکستگی هستیم و همچنین شاهد چندین مورد جمع‌آوری نیز رخ داده است.

وی درخصوص قیمت غذا در ایام اربعین و روزهای پایانی ماه‌صفر گفت: به دلیل نبود کارشناس در بخش انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده در این ایام شاهد تغییر قیمت نخواهیم بود.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد تصریح کرد: از طرف اتحادیه فاکتورها و نرخ‌های پیشنهادی به اتاق اصناف ارسال و از آنجا به انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده منتقل می‌شود و آنان نیز طی 15 روز آن را آنالیز کرده و بعد نرخ مصوب را اعلام می‌کنند ولی متاسفانه دوماه است که نرخی مصوب نشده است.

امیریان خاطرنشان کرد: همچنین بازرسان در مراجعه به واحدهای صنفی در صورت مواجه با گران‌فروشی چاره‌ای جز معرفی آنان به تعزیرات ندارند زیرا قیمت‌های جدید مصوب نشده است.