۰ نفر

در نیمه نخست امسال؛

واردات از امارات ۳۰درصد کم شد

۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۹
کد خبر: 305856
واردات از امارات ۳۰درصد کم شد

واردات ایران از امارات متحده عربی در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال جاری، در این مدت دو میلیون و ۵۶ هزار تن انواع کالا از کشور امارات متحده عربی به ایران وارد شده که ارزش واردات کالا از این کشور به ایران در این مدت سه میلیارد و ۱۵۸ میلیون دلار بوده است.

آمار واردات ایران از امارات نشان می‌دهد که ۱۲.۶۸ درصد از وزن کل واردات انجام شده در این مدت و ۱۴.۲۴ درصد از ارزش واردات انجام شده از کشور امارات بوده است.

کشور امارات در این سال‌ها به عنوان یکی از بندرگاه‌های ایران فعالیت می‌کند، به طوری که بسیاری از کالاهایی که قرار است به ایران وارد شوند از کشورهای دیگر به امارات رفته و از طریق این کشور به ایران می‌آیند.

این در حالی است که در نیمه نخست سال گذشته دو میلیون و ۳۵۲ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار از امارات به ایران وارد شده بود که این مقدار از واردات ۱۲.۰۹ درصد از وزن و ۲۲.۷۴ درصد از ارزش کل واردات انجام شده ایران در این مدت را به خود اختصاص داده بود.

به این ترتیب مشاهده می‌شود که واردات کالا از امارات در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۲.۵۹ و از لحاظ ارزش دلاری ۳۰.۱۹ درصد کاهش یافته است.