۰ نفر

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل مطرح کرد؛

افزایش صددرصدی قیمت آجیل

۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 302876
افزایش صددرصدی قیمت آجیل

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل گفت: برای راه‌اندازی یک آجیل فروشی کوچک به حدود 400 میلیون تومان سرمایه نیاز داریم در حالی که پیش از این با حدود 50 میلیون تومان این کار را انجام می‌دادیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل در خصوص قیمت آجیل و خشکبار اظهار کرد: ما نرخ مصوبی در زمینه خشکبار و آجیل نداریم. محصولات از طریق نرخ ارز، تقاضای بازار و تولید محصولات مشخص می‌شود. 

وی افزود: بر اساس نوسانات ارز و قیمت جهانی پسته و تخمه که اجناس بین المللی ما محسوب می‌شوند اجناس ما گرانتر شده‌اند. متوسط قیمت پسته در دنیا در حال حاضر 10 تا 12 دلار است. قیمت محصولات بسیار بالا رفته و مردم قدرت خرید این محصولات را ندارند.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل در ادامه در رابطه با مشکلات فروش آجیل در خرده فروشی‌ها خاطرنشان کرد: برخی دلالان وارد این کار شده‌اند و باعث شدند خرده‌فروش‌ها نتوانند جنس تهیه کنند. بازار خشکبار و آجیل در ابتدای فصل برداشت محصول دچار کساد شده است. ما نسبت به سال گذشته یک پنجم فروش داشته‌ایم.

وی افزود: با وجود اینکه قیمت‌ها 100 درصد در برخی محصولات افزایش یافته اما فروش به یک پنجم رسیده است. نسبت به سال گذشته در اتحادیه حدود 20 درصد انصراف از جواز آجیل و خشکبار بیشتر شده است.

احمدی در ادامه تشریح کرد: خرده فروشی‌ها نمی‌توانند جنس مورد نیاز خود را تهیه کنند. برای راه‌اندازی یک آجیل فروشی کوچک به حدود 400 میلیون تومان سرمایه نیازداریم در حالی که پیش از این با حدود 50 میلیون تومان این کار را انجام می‌دادیم.