۰ نفر

رئیس انجمن تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف:

دلال‌ها هر روز قیمت را تغییر می‌دهند

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸
کد خبر: 300578
دلال‌ها هر روز قیمت را تغییر می‌دهند

رئیس انجمن تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف گفت: اوج کار صنف ما در این ماه؛ در بازار داخلی و ماه صفر؛ برای صادرات است اما به دلیل افزایش قیمت‌ها ، در این روزهای ابتدایی ماه محرم فروش نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، حمید صمدی در خصوص آخرین وضعیت ظروف یکبار مصرف گفت:متاسفانه روند افزایشی قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و تولید کنندگان از ابتدای سال تاکنون نتوانستند قیمت ثابتی به مشتریان ارائه بدهند به طوری‌که خریداران اعم از داخلی و خارجی باید برای خرید هر تکه جنس مجددا قیمت‌گیری کنند و مشخصا هر دفعه نسبت به قبل با افزایش قیمت روبرو خواهند بود.

رئیس انجمن تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف گفت: درصد زیادی از این افزایش قیمت به دلیل کمبود عرضه در بازار است درحالی‌که قیمت‌ها آن چنان در بورس افزایش نداشته اما این بازار آزاد و دلال ها هستند که قیمت را هر روز تغییر می دهند من به عنوان یک تولید کننده ماهانه 7 هزار تن سهمیه دارم اما در این ماه تنها 11 تن توانستم از بورس خریداری کنم و باقی آن را مجبور هستم از بازار آزاد بگیرم.

وی افزود: در سال جدید پتروشیمی ها تولید خود را کم نکرده‌اند و مانند سال گذشته جنس خود را ارائه می‌کنند اما به دلیل ضعف در سیستم عرضه و تعیین میزان سهمیه سبب شده که امسال این مشکلات به وجود آید نکته مهم این است که دستگاه‌های دولتی یا حاکمیتی بر این سیستم نظارت کافی ندارند.

صمدی تصریح کرد: بعد از 6 ماه با فشار تشکل‌ها، انجمن‌های خصوصی و اتاق بازرگانی تصمیم بر آن شد از اول مهرماه هر خریدار ملزم باشد گزارش پرداختی بیمه، مالیات، برق و ارزش افزوده خود را به بورس ارائه کند تا ثابت شود تولید کننده است. ما بارها این راستی آزمایی را درخواست کرده بودیم حالا بعد از 6 ماه که بسیاری از تولید کننده ها ضربه دیدند و حتی کار خود را تعطیل کردند آقایان به این نتیجه رسیدند.الان نیز سیستمی که قرار است اجرا شود ایراداتی دارد سازمان صنایع به علت دولتی بودن مرجع درستی برای فعال بودن یا نبودن واحدهای تولید ظروف یکبار مصرف نیست پس بهتر است این وظیفه به عهده تشکل‌ها، انجمن‌ها یا اتاق بازرگانی گذاشته شود تا هیچ گونه حرف و حدیثی به وجود نیاید.

وی افزود: در این مدت پلی اتیلن 80 تا 100 درصد افزایش قیمت داشته پلی پروپلین 200 درصد PET  پنج برابر و PVC   سه برابر شده است که همه این افزایش قیمت‌ها به دلیل دلال بازی و عدم نظارت و صادرات بی‌رویه است. وقتی پتروشیمی‌ها خوارک با ارز یارانه‌ای می‌گیرند طبیعی است که با این افزایش قیمت دلار ترجیح‌شان صادرات باشد.

وی درخصوص مقایسه قیمت ظروف یکبار مصرف با محرم سال گذشته گفت: اوج کار صنف ما در این ماه در بازار داخلی و ماه صفر برای صادرات است که اگر بخواهیم مقایسه کنیم به طور میانگین قیمت فوم قاشق و ظروف پر مصرف 140 درصد افزایش داشته است که این روند باعث شده در این روزهای ابتدایی ماه محرم فروش نسبت به سال گذشته کمتر شود البته نمی‌توان با قطعیت میزان آن را بیان کرد و باید منتظر روزهای بعد ماند.