۰ نفر

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تهران:

قیمت گوشت منجمد ۲۹هزار تومان است

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۱۵
کد خبر: 299998
قیمت گوشت منجمد ۲۹هزار تومان است

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه قیمت گوشت منجمد ۲۹ هزار تومان است، گفت: عرضه بالای ۴۰ هزار تومان تخلف محسوب می شود لذا با واحدهای صنفی متخلف برخورد قضایی و تعزیری جدی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، امامی امین، معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تهران در حاشیه جلسه تنظیم بازار استان در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه امروز جلسه در خصوص نحوه توزیع گوشت گرم و منجمد بود. بعضی از همکاران بر این عقیده بودند که با توجه به نیاز بازار دامنه توزیع خود را به سمت رستوران ها گسترش دهند که این درخواست، درخواست صحیحی نبود چون عرضه گوشت منجمد در رستوران ها ممنوع است.

وی در ادامه بیان کرد: لذا تصمیم بر این شد که بر اساس همان مصوبه قبل فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین میوه و تره‌بار، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، پادگان ها و مکان های عمومی مطرح از محل توزیع گوشت منجمد به اندازه مورد نیاز تامین و توزیع شود.

امامی امین با بیان اینکه اکنون گوشت منجمد بالای 40 هزار تومان عرضه می شود، تصریح کرد: این امر تخلف محض است، گوشت منجمد با ارز 4 هزار و 200 تومان وارد می شود لذا هر دستگاه و صنفی که گوشت قرمز را بالای 29 هزار تومان عرضه می کند، تخلف کرده و امروز مقرر شد تعزیرات حکومتی سازمان حمایت ورود جدی بر این مسئله کند و با واحدهای صنفی متخلف برخورد قضایی و تعزیری داشته باشند.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تهران با اشاره به بحث توزیع کالاها تصریح کرد: در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد. به دلیل نگاه کارشناسی، بعضی از همکاران معتقدند دامنه توزیع را گسترده تر کنیم که این یک اشتباه است و برخی از دستگاه ها نیز می گویند ما وظیفه تامین بازار را داریم. ستاد تنظیم بازار وظیفه تنظیم بازار را دارد، به همین دلیل گاهی مواقع پیشنهاداتی ارایه می دهند که این پیشنهادات خلاف مسایل بازار است.

وی با بیان اینکه در استان تهران بالغ بر 400 هزار واحد صنفی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مثل همین نمایشگاه هایی که برگزار می شود و مورد اعتراض واحدهای صنفی قرار می گیرد لذا ما حق برهم زدن رابطه بین مشتری و واحد صنفی را نداریم، هر جایی که تب بازار افزایش یابد ستاد تنظیم بازار برای کاهش این عطش وارد می شود، به همین دلیل از همکاران تقاضا کردیم منبعد در مورد افزایش دامنه توزیع صحبتی نکنند.

امامی امین با اشاره به بازار لاستیک افزود: مصوبه ای داشتیم مبنی بر اینکه 80 درصد نیاز داخلی برای تامین لاستیک سنگین وارداتی است. در حال حاضر ظرفیت های خوبی داریم و در همین استان تهران کارخانه ای داریم که توانایی تولید لاستیک سنگین را دارد.  این کارخانه یک مشکل اداری در خصوص کارت بازرگانی داشت که امروز حل شد لذا این کارخانه با ارایه کارت بازرگانی مشمول دریافت ارز 4 هزار و 200 تومانی خواهد شد که در این صورت مواد اولیه آن تامین می شود، بنابراین ما باید از ظرفیت کارخانه ها برای تامین و تولید لاستیک سنگین استفاده کنیم.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه ماشین آلات سنگین کشور نیاز به سه و نیم میلیون حلقه لاستیک سنگین دارند، اذعان کرد: کارخانه های ما توان تولید این میزان لاستیک را دارند.

امامی امین در ادامه افزود: درست است شرایط امروز برای ما یک تهدید است ولی این تهدید را باید به یک فرصت طلایی تبدیل کنیم و باید داشته ها، اندوخته ها و ظرفیت های خود را در جهت استقلال اقتصادی استفاده کنیم. امیدواریم با توجه به فضای همدلی که بین مسئولان و بخش خصوصی در حال شکل‌گیری است شاهد خروج موفقیت آمیز خود از این بحران باشیم.

وی با اشاره به افزایش خریدهای ناگهانی مردم اظهار کرد: متاسفانه ما در سطح جامعه با یک عملیات روانی از سوی معاندین نظام مواجه هستیم، انبارهای ما مملو از جنس است ولی این تصور در ذهن مردم شکل گرفته که ما با کاهش یا کمبود کالا روبرو هستیم ولی با ضرس قاطع می گویم ما هیچ مشکلی در زمینه کالا نداریم و به اندازه کافی کالا وجود دارد چون ما در بسیاری از کالاها تولیدکننده هستیم و دولت برای بسیاری از کالاهای اساسی تامین ارز دولتی را تضمین کرده است و مشکلی نداریم، فقط در برخی حوزه های تخصصی با مشکل مواجه هستیم که در این زمینه هم دولت هم برای محل منابع ارزی دولتی و هم محل منابع ارزی بازار ثانویه تدابیر لازم را اندیشیده و نسبت به تامین آن اقدام خواهد شد لذا ما هیچ مشکلی در خصوص تامین کالاهای اساسی و نیازهای مردم در کشور نداریم.
معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تهران با اشاره به احتکار و کمبود پوشک تصریح کرد: انبارهای کشف شده و کالاهای مورد نیاز احتکار شده برای نیاز یک ساله مصرف کنندگان تولید شده است. متاسفانه یک اخلاق زشت احتکار در ذهن بعضی از افراد موجب ایجاد چنین شرایطی شده است. قطعا نیاز سال تامین شده و هیچ مشکلی وجود ندارد و اکنون کالا به اندازه کافی وجود دارد ولی به قیمت گران عرضه می شود.

امامی امین با بیان اینکه تعزیرات حکومتی پرونده های زیادی در این رابطه تشکیل داده است، افزود: تعزیرات حکومتی با خاطیان برخورد جدی می کند لذا افزایش قیمت ها، افزایش کاذب و غیر واقعی است. تمام کالاهای مصرفی با ارز 4 هزار و 200 تومان وارد شده و از تعزیرات هم درخواست ورود جدی کردیم و پرونده های زیادی هم در این رابطه تشکیل شده است لذا باید حلقه تامین، تولید و توزیع کامل شود تا بتوانیم این شرایط پیش آمده را به سلامت پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به سهمیه هیئات مذهبی خاطرنشان کرد: مقرر شد با ارایه نامه ای از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای هیئات 200 تا 500 کیلو گوشت قرمز داده شود و همچنین برای کالاهای اساسی مورد نیاز نیز (برنج، قند، شکر، چای، گوشت و روغن) مصوبه ای توسط وزارت بازرگانی ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ شد که مسئولان هیئات می توانند از طریق سازمان غله و اداره کل پشتیبانی دام نسبت به تامین کالاهای خود اقدام کنند.