۰ نفر

نایاب شدن کالاهای اساسی زندگی در مریوان

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳
کد خبر: 299592
نایاب شدن کالاهای اساسی زندگی در مریوان

‌فرماندار مریوان گفت: به طور ثابت روزانه یک هزار و 100نفر برای خرید از مرز باشماق وارد مریوان می‌شوند که حجم زیادی از کالاهای اساسی زندگی خود را در این شهر فراهم می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،‌ محمد شفیعی، شامگاه دوشنبه(19شهریور ماه) در کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات ارزی با اشاره به ورود تعداد زیادی مسافر از مرز باشماق به مریوان اظهار کرد: در چند هفته گذشته روزانه 2 هزار و 300 نفر از کشور عراق وارد مریوان شده اند که اکنون به طور ثابت حدود یک هزار و 100نفر مسافر در روز بوده است.

وی افزود: با خریدهای زیاد روزانه این مسافران و بازگشت دوباره به عراق، کالاهای اساسی زندگی در مریوان نایاب شده و بحران جدی در حال شکل گیری است.

فرماندار مریوان با بیان اینکه حجم تردد مسافران از عراق به مریوان برای خرید کالاهای اساسی بی سابقه است، تصریح کرد: در سریع ترین وقت ممکن تقاضای تشکیل کارگروه تنظیم بازار استانی را داریم که در مورد این موضوع به صورت جدی بحث شود.

وی در پایان با اشاره به یک مورد اخیر ضرب و شتم در مرز باشماق یادآور شد: این امری عادی است که در سال یک مورد درگیری داشته باشیم اما امیدواریم بتوانیم با کمک یگان انتظامی گمرک این مسائل را حل کنیم.