۰ نفر

رییس اتاق اصناف در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین:

جزییات جلسه اصناف با وزیر صمت/ در تامین و ذخیره کالاهای اساسی جای نگرانی وجود ندارد

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۳۷
کد خبر: 299306
جزییات جلسه اصناف با وزیر صمت/ در تامین و ذخیره کالاهای اساسی جای نگرانی وجود ندارد

رییس اتاق اصناف ایران با تاکید بر این که نوسانات نرخ ارز اصلی‌ترین عامل مشکلات بازار است، گفت: البته در تامین و ذخیره کالا‌های اساسی هیچ‌گونه مشکل و جای نگرانی نیست.

اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ علی فاضلی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین تعطیلی واحدهای  صنفی را تکذیب و اظهار کرد: هیچ واحد صنفی تا کنون تعطیل نشده و این اخبار که می‌گویند وضعیت اقتصادی کشور منجر به تعطیلی واحد‌های صنفی شده کذب است چرا که آمار‌ها حکایت از افزایش بنگاه‌های تولیدی در کشور دارد.

فاضلی اضافه کرد: در تهران بیش از 60هزار واحد صنفی طی سه سال گذشته ایجاد شده و به همین خاطر است که می‌گویم تعطیلی واحد صنفی نداریم؛ البته ممکن است برخی به تغییر شغل اقدام کرده باشند چرا که بعضی از بنگاه‌های تولیدی کشور تعطیل شده و به شغل خدمات روی آورده‌اند.

وی درمورد جلسات و پیگیری‌های اتاق اصناف با وزارت صمت مبنی بر کنترل و تنظیم بازار توضیح داد: روز گذشته نماینده اتاق اصناف با وزارت صمت جلسه‌ای برگزار کرده‌اند که به طور حتم موثر خواهد بود.

فاضلی ادامه داد: اتاق اصناف بر اساس جلسات گذشته، چندین سیاست در جهت کنترل بازار دنبال می‌کند؛ ابتدا این که در مباحثی همچون تامین و ذخیره کالاهای اساسی گام‌های خوبی برداشته شده و هیچ جای نگرانی در این زمینه نداریم، همچنین در بحث بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط گام‌های خوبی برداشته شده که البته بعضی از مشکلات همچنان وجود دارد اما برای تثبیت نرخ ارز و تامین مواد اولیه‌  تسهیلاتی اندیشیده شده است.

رییس اتاق اصناف ایران با تاکید بر این که گرانی‌های موجود در بازار به هیچ عنوان دست اتاق اصناف نیست، تصریح کرد: اتاق اصناف در قیمت تولید کالاهای صنعتی و یا وارداتی نقشی ندارد اما نظارت بر چگونگی کار و کنترل بازار در نرخ و تخلفات بر عهده اتاق اصناف است که در این مورد رسیدگی می‌شود .

او درباره روند رسیدگی به تخلفات بازار اظهار کرد: شماره 124 برای رسیدگی به تخلفات بازار است. همچنین بر اساس آمار، در 4ماه نخست سال از حدود 930 هزار شکایت، 34 درصد از طریق مردم انجام شده که حدودا 19درصد این پرونده‌ها در حال بررسی است.

فاضلی در پایان گفت: دشمن در این عرصه ما را آسوده خاطر نخواهد گذاشت اما با وجود مزیت‌های داخلی و تقویت آن می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.