۰ نفر

برخورد با احتکارکنندگان و اخلالگران بازار پوشک بچه

۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴
کد خبر: 299111
برخورد با احتکارکنندگان و اخلالگران بازار پوشک بچه

مدیرکل نظارت محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان میزان نیاز سالانه کشور به پوشک بچه را در حدود ۳ میلیارد عدد (پد) و تولید آن را در حدود ۷۵ هزار تن عنوان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، اسماعیل مهدی پور با بیان اینکه رعایت ضوابط قیمت گذاری هیئت تعیین و تثبیت قیمت ها در نرخ گذاری از سوی تامین کنندگان الزامی است، افزود:کالای مذکور مشمول قیمت گذاری تکلیفی و تثبیتی نیست، در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت از سوی تامین کنندگان و یا دریافت شکایت موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی ضمن تاکید بر اینکه بصورت متوسط 70 درصد مواد اولیه مورد نیاز در تولید پوشک بچه، وارداتی است، گفت: به این منظور جلسه ای با واحدهای تولیدی برگزار شده و بررسی آنالیز قیمت این کالا با توجه به هزینه‌های متفاوت واحدهای تولیدی در حال پیگیری است .
مهدی پور یادآور شد : با توجه به اینکه عمده مواد اولیه مورد نیاز این صنعت وارداتی است نرخ ارز تأثیر مستقیمی در بهای تمام شده تولید دارد، ضمناً پودر جاذب و خمیر غلاف که قبلاً مشمول دریافت ارز رسمی بوده اند در حال حاضر ارز آنها از بازار توافقی تامین خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که با وجود عرضه این کالا در سطح کلیه فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای، واحدهای صنفی خرده فروشی و داروخانه‌ها ، اما امکان احتکار و تخلف گرانفروشی از سوی هر یک از عوامل زنجیره توزیع وجود دارد .
مهدی پور ادامه داد: رصد و پایش بازار از سوی بازرسی اصناف و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و قطعاً با واحدهای متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.
وی افزود: مصرف کنندگان می توانند از طریق شماره تلفن 124 شکایات خود را گزارش دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.