۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

توافق مرغداران در فضای مجازی برای خودداری از فروش مرغ زنده زیر قیمت 7600تومان/ تشکل‌ها و اتحادیه‌ها بی‌خبرند

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 295421
توافق مرغداران در فضای مجازی برای خودداری از فروش مرغ زنده زیر قیمت 7600تومان/ تشکل‌ها و اتحادیه‌ها بی‌خبرند

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: توافق مرغداران برای خودداری از فروش هر کیلوگرم مرغ زنده کمتر از 7600 تومان در فضای مجازی بوده و تشکل و اتحادیه های از آن بی خبر هستند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حبیب اسدالله نژاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه قیمت مرغ را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، افزود:  به فرض اینکه تمام مرغداران کشور نیز از این توافق مطلع باشند به دلیل تبعیت قیمت مرغ از عرضه و تقاضا در بازار عمل به آن مشکل خواهد بود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در برخی استان‌ها مانند، آذربایجان های غربی و شرقی ، خراسان رضوی و گیلان قیمت مرغ دستوری است و توسط ادارات جهاد استان تعیین و ابلاغ می‌شود.

به گفته اسدالله‌نژاد، این استان‌ها که بخشی از محصول خود را به خارج از استان ارسال می‌کنند مکلف هستند هر کیلو گرم مرغ خود را 200 تومان ارزانتر از قیمت روز تهران به فرش برسانند.

وی تاکید کرد: قیمت دستوری در این استان‌ها نه تنها موجب کاهش قیمت در سایر استان‌ها از جمله تهران نشده است بلکه تنها سود دلالان و واسطه‌ها را افزایش داده است.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با بیان اینکه هم اکنون قیمت این کالای پر مصرف متعادل است، اضافه کرد: به دلیل گرمای هوا مرغداران مرغ‌ها را تا وزن 2.5 کیلوگرم نگهداری و روانه کشتارگاه می‌کنند و این اتفاق دوره پرورش را کوتاه و از انباش مرغ جلوگیری کرده و بازار را به تعادل رسانده است.

اسدالله‌نژاد در پایان از افزایش 60 تا 70 تومانی قیمت هر کیلو گرم دان آماده، کنجاله سویا و ذرت در هفته گذشته خبر داد و به مرغداران توصیه کرد: برای جلوگیری از افزایش هزینه تولید و انباشت مرغ در مرغدارای‌ها و حفظ تعادل بازار از طولانی شدن دوره پرورش و افزایش وزن مرغ بیش از 2.5 کیلو گرم خودداری کنند.