۰ نفر

2400 قلم لوازم خانگی احتکاری در بازار تهران عرضه می‌شود

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۸
کد خبر: 294647
2400 قلم لوازم خانگی احتکاری در بازار تهران عرضه می‌شود

معاون حقوقی و رئیس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران از توزیع دو هزار و 400 قلم لوازم خانگی، سه هزار و 400 تن برنج هندی و تایلندی و نیز 450 تن کاغذ احتکار شده در بازار خبرداد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بهمن حسن بیگی اظهارداشت: این کالاها که به قصد گران فروشی دربازار عرضه نشده بودند با همکاری صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه های صنفی به نرخ رسمی در بازار عرضه می شوند.
وی گفت: تمامی صاحبان کالا و فروشگاه ها باید موجودی انبار خود را در سایت وزارت صنعت ثبت کنند زیرا در غیر اینصورت از ابتدای شهریور هر کالای کشف شده در انبار، کالای احتکاری تلقی می شود. 
حسن بیگی از جدیت سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با کالای احتکارشده یا امتناع شده از عرضه خبر داد و افزود: با همکاری وزارت خانه های صنعت، جهاد کشاورزی، میادین میوه و تره بار و سایر نهادهای مرتبط انبارهای کالا در مناطق مختلف تهران از جمله شورآباد، کهریزک، باقرشهر، فداییان اسلام و خاوران به دقت نظارت و بازرسی و با متخلفان برخورد می شود.
معاون حقوقی و رئیس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران از تشکیل پرونده هایی در این زمینه خبرداد و گفت: تاکنون برای 6 پرونده کالای امتناع از عرضه، رای صادر شده و کالاهای آنها به قیمت سازمان حمایت از مصرف کنندگان توزیع و صاحبان این کالاها به مجازات های قانونی محکوم شدند.
امروز نیز رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که 17 انبار بزرگ احتکار کاغذ، آهن آلات و لوازم خانگی در کهریزک کشف و ارزش کالاهای آن حدود 160 میلیارد تومان برآورد شده است.
به گفته سردار رحیمی این کالاها با ارزهای دولتی وارد کشور شده بودند.