۰ نفر

عامل اصلی احتکار

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۱۷
کد خبر: 294203
عامل اصلی احتکار

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: حدود ۱۳ انبار را شناسایی‌شده که برخی از آن‌ها هم مربوط به شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های تولیدی نبوده بلکه بیشتر آن‌ها مربوط به کسانی بوده که به‌صورت واسطه کالاها را خریداری و آن‌ها را احتکار می‌کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «منوچهر حبیبی» معاون اقتصادی استانداری قزوین در خصوص عدم کمبود کالاهای اساسی مردم اظهار کرد: مردم هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی در خصوص کمبود مایحتاج خود نداشته باشند چون کالاهای اساسی به‌اندازهٔ کافی پیش‌بینی‌شده و حتی بسیاری از کالاها هم نیاز به ذخیره‌سازی ندارد.

وی تشریح کرد: برای تأمین کالاهای اساسی و پرمصرف مردم شامل مرغ، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، برنج، شکر و روغن هیچ مشکلی در سطح استان وجود ندارد و به‌اندازهٔ کافی پیش‌بینی و تأمین‌شده و ذخیره‌سازی هم صورت گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: برخی از کالاهای اساسی به‌صورت روزانه وارد بازار می‌شوند به همین جهت مردم هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کشف انبارهای احتکار کالا به کمک دستگاه قضا ادامه دارد، افزود: طی دو روز گذشته شناسایی و کشف انبارها صورت گرفته و ادامه‌دار خواهد بود؛ هم‌چنین اتمام طرح این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: حدود ۱۳ انبار را شناسایی‌شده که برخی از آن‌ها هم مربوط به شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های تولیدی نبوده بلکه بیشتر آن‌ها مربوط به کسانی بوده که به‌صورت واسطه کالاها را خریداری و آن‌ها را احتکار می‌کردند.

وی عنوان کرد: نقش شرکت‌های بزرگ در احتکار خیلی کمتر بوده ولی واحد تولیدی نیز داشتیم و بیشتر همین واسطه‌ها هستند که این کار را انجام می‌دادند.

معاون اقتصادی استاندار در پایان تأکید کرد: شرکت‌ها باید میزان تولیدی خود و هم‌چنین کالاهای موجود در انبارهایشان را به‌صورت مستمر به ادارهٔ کل صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند و در صورت عدم گزارش، به‌عنوان محتکر با آن‌ها برخورد می‌شود.