۰ نفر

تغییرات قیمت اقلام خوراکی در تیر ۹۷

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۳
کد خبر: 289356
تغییرات قیمت اقلام خوراکی در تیر ۹۷

مرکز آمار متوسط قیمت اقلام خوراکی در تیر ماه سال جاری را منتشر کرد که بر این اساس نرخ خوراکی‌ها از ۱.۶ درصد تا ۷۴.۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (تیر ١٣٩٦) مربوط به «خیار» با ٧٤.٩ درصد افزایش و پس از آن «موز» با ٥٨.٣ درصد افزایش و « تخم مرغ ماشینی » با ٥٤.٥ درصد افزایش است.

بر اساس نتایج به دست آمده در تیر ماه ١٣٩٧، بیشترین افزایش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته، مربوط به اقلام «خیار» با ٢٦,٠درصد افزایش، «پرتقال محصول داخل» با ٢٠,٩ درصد افزایش و «کره پاستوریزه» با ٨.٠ درصد افزایش بوده است. بیشترین کاهش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته مربوط به اقلام «تخم مرغ ماشینی» با ٤,٨ درصد کاهش و «موز» با ٤,٦ درصد کاهش است.

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (تیر ١٣٩٦) مربوط به «خیار» با ٧٤,٩ درصد افزایش و پس از آن «موز» با ٥٨.٣ درصد افزایش و «تخم مرغ ماشینی» با ٥٤.٥ درصد افزایش است. بیشترین کاهش قیمت نسبت به تیر ١٣٩٦ مربوط به «پیاز» با ٤٨,٤ درصد کاهش و پس از آن «سیب زمینی» با ١٨,٥ درصد کاهش و «عدس» با ٤,٥ درصد کاهش است.

54350