۰ نفر

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران؛

سه شنبه قیمت‌های شیرخام و لبنیات تعیین تکلیف می‌شود/ برآورد قیمت جدید به حسابرسان سازمان حمایت واگذار شد

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 283843
سه شنبه قیمت‌های شیرخام و لبنیات تعیین تکلیف می‌شود/ برآورد قیمت جدید به حسابرسان سازمان حمایت واگذار شد

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: قیمت‌های جدید لبنیات تعیین و در دستور کار روز سه شنبه ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ رضا باکری در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه بر خلاف گذشته این بار تعیین قیمت‌های جدید بر عهده حسابرسان سازمان حمایت بوده است، اظهار کرد: در تعیین قیمت جدید لبنیات انجمن دخالتی نداشته و با دستور دولت اینکار به حسابرسان سازمان حمایت واگذار شده است.

وی ادامه داد: تصویب افزایش قیمت بیش از 10 درصد کالاهای اساسی خارج از توان شورای اقتصاد است به همین دلیل تصمیم درباره قیمت‌های جدید شیر و لبنیات به رییس جمهور ارجاع داده شده و وی حسابرسان سازمان حمایت را مامور تعیین قیمت‌های جدید کرد.

به گفته باکری؛ حسابرسان سازمان حمایت از 10 کارخانه لبنی به صورت نمونه بازدید و هزینه تولید را برآورد و قیمت به دست آمده برای هر یک از اقلام لبنی را به سازمان حمایت اعلام کرده اند.

باکری نسبت به قیمت تعیین شده توسط حسابرسان سازمان حمایت ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: تا امروز قیمتی به انجمن اعلام نشده و این امر موکول به روز جلسه ستاد تنظیم بازار در سه شنبه هفته جاری شده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران تاکید کرد: تعیین قیمت شیرخام نیز به همین نحوه انجام و به سازمان حمایت ارسال شده است.

باکری در پایان با تاکید بر لزوم افزایش همزمان قیمت خرید شیرخام از دامداران و لبنیات، افزود: از قیمت خرید شیرخام و لبنیات با یکدیگر متناسب نباشد مشکلات گذشته تکرار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در سال 93 ستاد تنطیم بازار قیمت خرید هر کیلو گرم شیرخام از دامداران را 1440 تومان و افزایش قیمت لبنیات برای کارخانه لبنی را 15 درصد تعیین کرد. اما، به دلیل عدم تناسب افزایش قیمت محصولات لبنی با قیمت خرید شیرخام، شیرخام از دامدارن ارزان خریداری شد و مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرد.