۰ نفر

تکذیب خبر حذف منطقه آزاد تجاری قصرشیرین

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 276664
تکذیب خبر حذف منطقه آزاد تجاری قصرشیرین

استاندار کرمانشاه خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حذف منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از لیست ایجاد مناطق آزاد کشور را تکذیب کرد و گفت: این قضیه به هیچ وجه صحت ندارد.

هوشنگ بازوند افزود: در مصوبه 97/3/13، دولت استانداران برخی استان های کشور را مکلف کرده که تعدادی از مناطق ویژه اقتصادی از جمله مناطق وِیژه اقتصادی قصرشیرین و اسلام آبادغرب را فعال کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: در این مصوبه آمده است ' استانداران کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان مکلفند ظرف یک سال با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و در اجرای قانون ایجاد یک منطقه آزاد تجاری - صنعتی و 23 منطقه ویژه اقتصادی (مصوب 1389) و قانون ایجاد مناطق جدید ویژه اقتصادی (مصوب 1389) و قانون ایجاد مناطق ویژه اقتصادی سهند مراغه ، آستارا و سهلان (مصوب 1389 ) نسبت به عملیاتی نمودن و فعال سازی مناطق ویژه اقتصادی مصوب و دارای مجوز شامل مناطق ویژه اقتصادی بانه و مریوان در استان کردستان، قصرشیرین و اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه و سیستان و میرجاوه - زاهدان در استان سیستان و بلوچستان اقدام نمایند.'

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: همان گونه که در این مصوبه آمده بحث فعال شدن مناطق وِیژه اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته و هیچ گونه بحثی در باره منطقه آزاد تجاری نشده است.

بازوند افزود: لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین قبلا در هیات دولت به تصویب رسیده و هم اکنون برای تصویب نهایی در اختیار مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین همراه با سایر مناطق هفتگانه استان های کشور به زودی در مجلس شورای اسلامی مطرح و به رای گذاشته می شود.