۰ نفر

نائب رییس اتحادیه لوازم خانگی در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین:

افزایش ۱۵درصدی قیمت لوازم خانگی نسبت به سال گذشته/ ارز ۴۲۰۰تومانی تخصیص داده نشود تعیین قیمت‌ها ممکن نیست

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۷:۴۶
کد خبر: 271906
افزایش ۱۵درصدی قیمت لوازم خانگی نسبت به سال گذشته/  ارز  ۴۲۰۰تومانی تخصیص داده نشود تعیین قیمت‌ها ممکن نیست

نائب رییس اتحادیه لوازم خانگی با بیان این‌که قیمت لوازم خانگی نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی داشته است گفت: در حال حاضر واردکنندگان لوازم خانگی در فشار زیادی قرار دارند و تا زمانی‌که دلار با نرخ وعده شده تخصیص داده نشود،تعیین قیمت‌های جدید ممکن نیست.

اقتصاد آنلاین- صدف امیرحسینی؛ مرتضی میری در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین به وضعیت سخت واردکنندگان و تولیدکنندگان در شرایط فعلی اشاره و اظهار کرد: به تعدادی از تولیدکننده‌ها دلار 4200 تومانی داده شده اما واردکنندگان هنوز در بلاتکلیفی قرار دارند.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی قیمت لوازم خانگی وارداتی و همچنین رش 10 درصدی کالاهای داخلی تصریح کرد: نوسانات اخیر بازار ارز در این افزایش قیمت بی تاثیر نبوده است.

نائب رییس اتحادیه لوازم خانگی بازار سال گذشته را داغ‌تر از امسال دانست و اضافه کرد: این بازار در حال حاضر آرام بوده و تنها کسانی که جهیزیه می‌خرند، در بازار حضور دارند.

میری با اشاره به شعار سال جاری در راستای حمایت از تولید داخلی بیان کرد: امیدواریم تولیدکنندگان در بحث کیفیت توجه بیشتری داشته باشند تا با ایجاد فرهنگ‌سازی و آموزش توسط رسانه‌ها، تمایل مردم به استفاده از تولیدات داخلی بیشتر شود.

او همچنین اضافه کرد: بسیاری از کالاهای داخلی به نسبت کالاهای چینی مرغوبیت بیشتری دارند اما باید آگاهی مردم را در این زمینه بالا برد تا با قیمت و سرویس مناسب شاهد تحقق شعار امسال باشیم.

نائب رییس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر این‌که تمام قطعات ما حتی برای کالاهای داخلی به قیمت دلار بستگی دارد، گفت: تنها با تامین ارز 4200 تومانی برای تولیدکننده و واردکننده شاهد تعدیل قیمت لوازم خانگی در آینده خواهیم بود.