۰ نفر

رئیس پاویون ایران در شانگهای:

تجارت ایران و چین تحت تاثیرعوامل خارجی نیست

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 270631
تجارت ایران و چین تحت تاثیرعوامل خارجی نیست

رئیس پاویون ایران در منطقه آزاد تجاری شانگهای چین گفت: روابط تجاری 2 کشور تنها به سوی توسعه پیش می رود و هیچ عامل خارجی در آن اثر نخواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرناخوآنگ روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کاشان افزود: خروج آمریکا از برجام بر آینده روابط تجاری شرکت های ایرانی و چینی اثری ندارد و راهبرد چین به رهبری شی جین پینگ براین امر استوار است که حجم مبادلات افزایش یابد. 
وی افزود: جاده ابریشم هزاران سال پیش ایجاد شد و از آن زمان تاکنون کشورهای ایران و چین رابطه تجاری نزدیکی داشتند که اعتقاد داریم باید این روابط ادامه یابد. 
رئیس پاویون ایران در شانگهای بیان کرد: ایجاد جاده ابریشم جدید و ادامه روند گذشته به جد پیگیری می شود، گرچه روابط تجاری ایران و چین در دهه های گذشته نیز با مشکل خاصی رو به رو نبوده است. 
او با اشاره به بیش از یک سال و نیم تلاش برای راه اندازی پاویون جمهوری اسلامی ایران و چین در منطقه آزاد تجاری شانگهای اضافه کرد: چند ماهی از فعالیت پاویون سپری شده و این سفر 2 روزه برای آشنایی بیشتر با فرهنگ، آداب و آئین های منطقه ای ایران صورت گرفت. 
خوآنگ ادامه داد: پاویون شانگهای در هفت بخش کشاورزی، گردشگری، فرش و تابلو فرش، مواد غذایی، محصولات پتروشیمی، صنایع شیمیایی، منابع معدنی و فناوری های نوین برای نمایش محصولات طراحی شده تا کمکی برای شرکت های ایرانی جهت ورود به بازار چین باشد. 
وی در ادامه به سفر 2 روزه خود به شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت: این منطقه در زمینه پرورش گل محمدی، تولید گلاب، فرش و تابلو فرش شهرتی جهانی دارد و عرضه محصولات آن در سراسر جهان با استقبال زیادی رو به رو می شود که این سفر فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر با این ظرفیت ها بود. 
رئیس پاویون ایران در شانگهای همچنین با اشاره به پیگیری رئیس اتاق بازرگانی کاشان برای راه اندازی این پاویون عنوان کرد: یک مزرعه کشت گل محمدی، یک کارگاه فراوری گلاب و پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان بازدید شد و تلاش می کنیم تا با دستاوردهای این سفر کمک کوچکی به صنایع کاشان داشته باشیم. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان نیز گفت: سهم ایران از بازار چین با وجود ظرفیت های بالای آن کشور باید به میزان قابل قبولی برسد و راه اندازی پاویونی در منطقه آزاد شانگهای فرصت خوبی برای پیگیری و تحقق این مهم است. 
محمود تولایی افزود: پاویون جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه دائمی برای ارائه محصولات صادراتی ایران هم اکنون نمونه هایی در زمینه های صنایع دستی، مواد خوراکی مانند خشکبار، گردشگری، فرش و تابلو فرش، فناوری های نوین و سنگ را به نمایش گذاشته است. 
وی بیان کرد: پاویون در مراحل اولیه فعالیت است و نیازمند حمایت بیشتر و هماهنگی های لازم بین مسئولان ایران و چین در زمینه گواهی های بهداشتی، استانداردها و تائیدیه آزمایشگاه ها ست. 
پاویون جمهوری اسلامی ایران با مساحت پنج هزار و 400 متر در 60 غرفه اسفندماه 1396 در منطقه آزاد تجاری شانگهای کشور چین گشایش یافت و فروش و عرضه کالاهای ایرانی در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، عمرانی و فناوری بدون پرداخت عوارض از جمله مزیت های آن است. 
شهرستان کاشان دارای 28 کارخانه صنعتی، یک هزار و 600 کارگاه سنتی و 12 واحد نیمه صنعتی فعال در زمینه تولید گلاب و عرقیات گیاهی است. 
کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.