۰ نفر

لوازم خانگی در صدر قاچاق

۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶
کد خبر: 265529
لوازم خانگی در صدر قاچاق

مدیرکل پیشگیری و نظارت کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در سال ۹۶، هفتاد هزار پرونده مربوط به قاچاق در این سازمان رسیدگی شد گفت: بزرگترین پرونده ها مربوط به قاچاق لوازم خانگی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه نمایندگان مجلس نمی توانند با کاهش مالیات بر ارزش افزوده برای دولت کاهش درآمد ایجاد کنند، افزود: این کار نیاز به جایگزینی منابع درآمدی دیگری برای دولت دارد که این منابع مشخص نیست.

وی گفت: دولت برای کمک به تولیدکنندگان می تواند خودش لایحه کاهش مالیات بر ارزش افزوده به مجلس ارائه دهد.

ملکی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز سرمایه گذاری را تهدید و برای تولیدکنندگان مشکل ایجاد می کند افزود: همه باید برای استفاده از کالاهای داخلی تعصب داشته باشند و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی گفت: 75 هزار نفر از مرزنشینان از راه کوله بری امرارمعاش می کنند و اگر بخواهیم از فعالیت آنها جلوگیری کنیم باید فکری برای معیشت آنها داشته باشیم.

عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این برنامه با بیان اینکه در سال 96، هفتاد هزار پرونده مربوط به قاچاق در این سازمان رسیدگی شد گفت: بزرگترین پرونده ها مربوط به قاچاق لوازم خانگی است.

وی افزود: بر اساس قانون و آئین نامه های اجرایی دولت امکان عرضه مجدد کالاهای قاچاق در جامعه وجود ندارد و باید به خارج از کشور صادر شود مگر وزارت صنعت، معدن و تجارت تشخیص دهد که به این کالاها در کشور نیاز جدی وجود دارد.

اجتهادی گفت: تاکنون هیچ کدام از کالاهای قاچاق ضبط شده وارد بازار نشده و تراکم این کالاها در انبارها بر این اساس است.

وی افزود: تاکنون زمینه صادرات این کالاها­نیز فراهم نشده است.

اجتهادی با بیان اینکه واردات لوازم خانگی به وسیله کوله بران به دلیل حجم این لوازم کم است در عین حال بر­لزوم ساماندهی کوله بران تاکید کرد.