۰ نفر

اظهار کالا پیش از ورود در گمرک انزلی و فروگاه امام

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 265252
اظهار کالا پیش از ورود در گمرک انزلی و فروگاه امام

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: اظهار کالا پیش از ورود در گمرکات انزلی و فرودگاه امام (ره) اجرایی شد تا گام دیگری برای تحقق برنامه های دولت و بهبود فضای کسب و کار فراهم شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با عملیاتی شدن این امکان در سامانه تجارت فرامرزی گمرک صاحبان کالا، تجار و شرکت های حمل و نقل می توانند پیش از ورود کالا به این گمرکات محموله های خود را در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی اظهار کنند.

این برنامه در گمرکات شهید رجایی بندرعباس، خرمشهر و شهید باهنر پیش از این عملیاتی شده بود.

گمرک جمهوری اسلامی ایران مطابق توصیه های سازمان جهانی گمرک و برنامه های دولت در حوزه تجارت و همچنین در راستای اهداف خود برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید، اقدام به راه اندازی اظهار پیش از ورود کالا در این بنادر تجاری کرده است.

«فرود عسگری» معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران پیش از این گفته بود، با توجه به اینکه گمرک اطلاعاتی چون مانیفست و بارنامه و ثبت سفارش را از نهادهای مربوطه به شکل الکترونیکی دریافت می کند، امکان اظهار پیش از ورود عملیاتی می شود تا زمان انجام تشریفات گمرکی کاهش یابد.

از این پس همه کاربران پنجره واحد تجارت فرامرزی می توانند بلافاصله پس از بارگیری کالا در مبدا، فقط براساس اطلاعات بارنامه خود اقدام به اظهار به این گمرکات کنند تا پیش از ورود کالا به کشور تشریفات گمرکی انجام شود.