۰ نفر

مشاور رییس جمهوری از منطقه آزاد ارس بازدید کرد

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۰۸
کد خبر: 265000
مشاور رییس جمهوری از منطقه آزاد ارس بازدید کرد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سفر به منطقه آزاد ارس از طرح های تولیدی، صنعتی و خدماتی این منطقه بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت کار آنها قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی بانک امروز سه شنبه در مسیر سفر خود به منطقه آزاد ماکو برای معارفه مدیرعامل جدید آن، وارد منطقه آزاد ارس شد و از واحدهای تولیدی و صنعتی و نیز طرح های عمرانی و رفاهی در دست ساخت این منطقه بازدید کرد.

بازدید از شرکت فخر آذربایجان، تولیدکننده قیر و صادرکننده این محصول به کشورهای همسایه، اولین برنامه کاری مرتضی بانک در سفر چندساعته به منطقه آزاد ارس بود؛ این شرکت یکی از واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس است که برای بیش از 85 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه از شرکت زرین گوهر ارس بازدید و از نزدیک با نحوه تولید گل رز توسط این شرکت گلخانه ای، آشنا شد.

مجتمع گلخانه ای تالار امین نیز دیگر شرکت تولیدی بود که مورد بازدید بانک قرار گرفت؛ این شرکت از بزرگترین و مجهزترین مراکز گلخانه ای کشور است که در فضای 60 هکتاری فعالیت می کند و محصولات ارگانیک آن به روسیه و کشورهای عربی و همسایه صادر می شود.

خط مکانیزه حمل و بسته بندی محصولات تولیدی کشاورزی نیز بخشی از این مجتمع گلخانه ای را به خود اختصاص داده است.

کارخانه جلفاچوب ارس، مقصد بعدی بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بود؛ این شرکت، تولید کننده ورق های چوبی ملامینه و هایگلس با ظرفیت 9میلیون مترمربع و سرمایه گذاری خارجی 330 میلیارد ریالی است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین از طرح ساخت هتل پنج ستاره منطقه آزاد ارس نیز بازدید کرد و در جریان ساخت آن قرار گرفت.

منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار در شمالغرب کشور و در کنار رود ارس شکل گرفته و در کنار صنعت، کشاورزی و گردشگری از اولویت های اقتصادی منطقه است.

این منطقه در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته و در محدوده متصل شهرستان جلفا و محدوده منفصل بخش هایی از شهرستان های کلیبر و خداآفرین را در برگرفته است.

قرار است مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، فردا چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل قبلی و جدید منطقه آزاد ماکو شرکت کند.