۰ نفر

بانک: هجمه‌ها علیه مناطق آزاد غیرمنصفانه است

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۴۷
کد خبر: 264993
بانک: هجمه‌ها علیه مناطق آزاد غیرمنصفانه است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه هجمه های وارد شده به مناطق آزاد در سال های اخیر غیرمنصفانه، غیرمستند و فاقد منطق بوده است، گفت: بر اساس تکالیف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مناطق آزاد به همه تکالیف خود برای افزایش صادرات کالای تولیدی، صادرات مجدد، رشد و افزایش واحدهای دانش بنیان عمل کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی بانک عصر سه شنه در نشست با سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس، ارتقای کیفیت و قیمت مناسب را تضمین کننده رونق تولید ملی دانست و افزود: مناطق آزاد هم راستا با سرزمین اصلی در راستای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی اقدام کنند. 
وی خاطرنشان کرد: در کشور زیرساخت ها، شرایط، ماشین آلات و بازار مصرفی برای فروش کالای ایرانی وجود دارد و تولیدکنندگان تنها باید به کیفیت کالای تولیدی اهتمام داشته باشند.
بانک، با بیان اینکه لازمه توسعه تولید کالای ایرانی ارتقا کیفیت است، تاکید کرد: کارگروهی در مناطق آزاد تشکیل شود تا جز به جز مسائلی که تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با آنها مواجه هستند، بررسی و پیگیری شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: مواردی هم چون رویه های گمرکی، امور مالیاتی و ارزش افزوده، مشکلات صادرات، واردات، تجارت و اصناف می تواند در این کارگروه پیگیری و دنبال شود 
وی افزود: باید به این موضوع فکر کرد که چرا مردم کالای ایرانی تولید شده را با برچسب خارجی خریداری می کنند ولی همان کالا را با برچسب ایرانی نمی خرند؛ باید با تولید کالای با کیفیت مردم را به خرید کالای ایرانی ترغیب کنیم.
وی صادرات مناطق آزاد در سال گذشته را یک میلیارد و 50 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: رسیدن به مجموع صادرات یک میلیارد و 500 میلیون دلاری در سال جاری یکی از تکالیف مهم تمامی مناطق آزاد کشور است. 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، تمرکز به صادرات را سیاست اصلی مناطق آزاد در سال 1397 اعلام و اظهار کرد: همه فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در رسیدن به اهداف صادراتی مناطق آزاد کمک کنند. 
بانک خاطرنشان کرد: مناطق آزاد خود را موظف به رفع چالش ها و موانع پیش روی سرمایه گذاران می داند.
مرتضی بانک امروز سه شنبه در مسیر سفر خود به منطقه آزاد ماکو برای معارفه مدیرعامل جدید آن، وارد منطقه آزاد ارس شد و از واحدهای تولیدی و صنعتی و نیز طرح های عمرانی و رفاهی در دست ساخت این منطقه بازدید کرد.
منطقه آزاد ارس به مرکزیت جلفا در 130 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده و با جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
قرار است مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، فردا چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل قبلی و جدید منطقه آزاد ماکو شرکت کند.