۰ نفر

با رای نمایندگان مجلس

طرح رسیدگی به بودجه مناطق آزاد به صورت عادی بررسی می‌شود

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲
کد خبر: 262639
طرح رسیدگی به بودجه مناطق آزاد به صورت عادی بررسی می‌شود

به دنبال مخالفت نمایندگان مجلس با بررسی طرح رسیدگی به بودجه مناطق آزاد تجاری – صنعتی، این طرح به صورت عادی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس نمایندگان مجلس، یک فوریت طرح اصلاح ماده ۲ و بند «ج» ماده ۴ قانون چگونگی اداره مناطق آزادتجاری – صنعتی را با ۹۲ رای موافق، ۶۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر رد کردند.

در ادامه مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت،  گفت: به این ترتیب طرح رسیدگی به بودجه مناطق آزاد تجاری – صنعتی به صورت عادی رسیدگی می شود.

در همین رابطه محمدباقر عبادی، نماینده بیرجند به عنوان یکی از درخواست کنندگان این طرح گفت: شفافیت مالی در مناطق آزاد تجاری وجود ندارد و این موضوع موجب شده که بسیاری از درآمدها عمدتا ماحصل فروش زمین‌ها در بودجه عمومی نیاید و نتوان نظارتی بر بودجه مناطق آزاد داشت.

وی در ادامه افزود: ما می خواهیم تمامی این درآمدها در بودجه کشور لحاظ شده و به تصویب مجلس برسد تا دیوان محاسبات و مجلس بر آن نظارت داشته باشند.

در ادامه علی ادیانی، نماینده قائمشهر هم به عنوان مخالف فوریت این طرح گفت: در برنامه ششم نظارت بر مناطق آزاد در اختیار وزارت اقتصاد قرار داده شده است و لذا این طرح وجاهتی ندارد.

در همین رابطه حسن نوروزی، نماینده رباط کریم هم به عنوان موافق فوریت این طرح تاکید کرد که باید نظارت دقیقی بر بودجه مناطق آزاد وجود داشته باشد.