۰ نفر

فروش بلور و چینی ایرانی با برند خارجی در بازار

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱
کد خبر: 262596
فروش بلور و چینی ایرانی با برند خارجی در بازار

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان چینی، بلور و لوستر با بیان اینکه متاسفانه تولیدات با کیفیت چینی، بلور و کریستال داخلی با مارک‌های خارجی به فروش می‌رسد، گفت: مصرف کالا‌های تولید داخل نیاز به فرهنگ سازی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، احمد رحمانی اظهار کرد: برای حمایت از کالای ایرانی باید بستر سازی صورت گیرد که به مردم، تولیدکنندگان و فرهنگ سازی مربوط می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان چینی، بلور و لوستر افزود: اگر ثبات ارزی داشته باشیم تولیدکنندگان می‌توانند برای یک سال آینده تولید خود برنامه ریزی کند، و دولت اگر می‌خواهد در این زمینه بسترسازی کند باید در قیمت انرژی و نرخ بیمه از تولیدکنندگان حمایت کند.

وی با بیان اینکه باید در موضوع مالیات بر ارزش افزوده نیز تجدیدنظر صورت گیرد، گفت: دولت اگر در حمایت از کالا‌های ایرانی مصمم است باید اجازه دهد تولیدکنندگان دستگاه‌های موردنیاز تولیدی وارداتی خود را با تعرفه پایین‌تر وارد کنند.

رحمانی ادامه داد: در حال حاضر کارخانه‌ها با یک سوم نیرو در حال کار هستند که می‌توان این تعداد را به ظرفیت صد درصدی رساند اما، اینکار نیاز به بازار مصرف دارد و بار اصلی این موضوع بر دوش دولت است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان چینی، بلور و لوستر با بیان اینکه نمی‌توان به طور کامل جلوی واردات را گرفت، تاکید کرد: مصرف کالا‌های تولید داخل نیاز به فرهنگ سازی دارد و به دلیل اینکه مصرف کالای داخلی جای نیفتاده برخی‌ها با چسباندن برچسب خارجی به کالا‌های ایرانی آن را به قیمت دو تا سه برابر و با عنوان خارجی به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی کریستال و چینی تولید داخل از نظر کیفیت با تولیدات خارجی رقابت می‌کنند تصریح کرد: دولت اگر تصمیم به حمایت داشته باشند اینکار به آسانی قابل اجرا است.

رحمانی تاکید کرد: در حال حاضر توانایی صادرات به کشور‌های CIS، پاکستان، افغانستان و حتی ترکیه را داریم اما، اینکار مستلزم این است که رایزنان اقتصادی کشور در سفارتخانه‌ها در این زمینه بازاریابی و بسترسازی کنند کاری که کشور چین در این زمینه انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سهم خارجی‌ها در بازار چینی، کریستال و لوستر کشور ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد مابقی توسط تولیدات داخلی تامین می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه تولیدات با کیفیت چینی، بلور و کریستال کشور با مارک‌های خارجی به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان چینی، بلور و لوستر تاکید کرد: تولیدکنندگان نیز نقش مهمی در گرایش مردم به سمت کالا‌های ایرانی دارند اما، به تنهایی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند هنگامی که نرخ ارز هر روز در حال تغییر است تولیدکننده چه کاری می‌تواند انجام دهد.