۰ نفر

مهم‌ترین تخلفات گران‌فروشی در نوروز

۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 261222
مهم‌ترین تخلفات گران‌فروشی در نوروز

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: افزایش قیمت مرغ در نوروز 97 را مهم‌ترین تخلف گرانفروشی بوده است.

محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در آخرین روز سال گذشته براساس اتفاق برنامه‌ریزی شده برخی از کشتارگاه‌ها نسبت به انجام وظیفه خود برای کشتار به صورت کشیک، کوتاهی کرده بودند و برخی افراد نیز اقدام به تعیین قیمت مرغ کرده بودند که شاهد افزایش قیمت حتی در کشتارگاه‌ها بودیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، وی ادامه داد: در پی بروز مشکل گرانی مرغ سازمان تعزیرات با هماهنگی سازمان امور دام وارد عمل شد و مرغ به مقدار کافی در سطح تهران و برخی شهر‌های دیگر که این موضوع اتفاق افتاده بود توزیع شد.

اسفنانی افزود: با اقدام به موقع قیمت مرغ فروکش کرد به طوریکه شاهد افت ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ تا روز‌های گذشته بودیم، در حال حاضر نیز مرغ به وفور در بازار موجود است و امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروز این موضوع مدیریت شود تا مردم با مشکلی مواجه نشوند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ بین ۷ هزار و ۲۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد؛ افزایش قیمت تخم‌مرغ در بعضی از فروشگاه‌ها اشاره کرد و آن را تخلف گرانفروشی دانست.

هر شانه (۳۰ عدد) تخم‌مرغ ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است

اسفنانی گفت: علی‌رغم تأکیدات فراوان، واردات مناسب تخم‌مرغ و توزیع آن در بازار، برخی از فروشگاه‌ها هنوز تخم‌مرغ را با قیمت بالاتر از حد مصوب به فروش می‌رسانند که تخلف گرانفروشی است و بهتر است مردم از مراکزی که تخم‌مرغ را به صورت تعدیل بازاری عرضه می‌کنند تهیه کنند.

وی در پایان افزود:  مردم در صورت مشاهده تخلف گرانفروشی مرغ یا تخم‌مرغ گزارش‌های خود را به سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات ارسال کنند تا بازرسین این سازمان در اسرع وقت اقدام لازم را انجام دهند.