۰ نفر

حمایت انجمن پایانه‌داران بندری از اقدامات آخوندی:

انحصارشکنی در بنادر کشور موفق بود

۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴
کد خبر: 257050
انحصارشکنی در بنادر کشور موفق بود

فعالان بخش خصوصی انجمن پایانه داران بندری ایران در حمایت از فعالیت های صورت گرفته در دوره وزارت آخوندی، وزیرراه وشهرسازی بیانیه ای منتشر کردند که در آن به ۱۱ فعالیت مهم و اثرگذار در حوزه بندری و دریایی اشاره شده است.

همچنین اعضای انجمن در بیانیه خود تاکید کردند که این وزارتخانه با آنکه از سوی بخش‌های مختلف مورد بی مهری قرارگرفت اما با خلاقیت، پشتکار و اعتماد به مدیران شایسته اقدامات موثری انجام داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، انجمن پایانه داران بندری ایران در بیانیه خود آورده است که راه رسیدن به توسعه اقتصادی در مجامع صنعتی با تقویت بخش حمل و نقل امکان پذیر است. حمل و نقل یکی از اصلی ترین ارکان اقتصاد ملی است که بصورت عام چتر پوششی کلیه زمینه‌های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات بوده و نقش بسیار موثری در ارتقاء کلیه فعالیت‌های اقتصادی دارد و راه رسیدن به توسعه اقتصادی پایدار با تقویت حمل و نقل امکان پذیر است. باید اذعان داشت که این وزارتخانه کلیدی و تاثیر گذار در حوزه حمل و نقل و اقتصاد کشور به هیچ وجه تقویت نگردیده بلکه با بهانه‌های واهی مورد بی مهری نیز واقع شده است.

انجمن پایانه داران بندری کشور در ادامه عنوان کرده است، حال که وزارت راه و شهرسازی در سالیان اخیر با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مدیران شایسته راه خود را پیدا کرده و با اقتدار  در جاده سازندگی و پیشرفت جهت رفع عقب افتادگی‌ها قرار گرفته هر گونه تغییری در سطح وزارت راه و شهرسازی در این مقطع زمانی را تلاش در جهت ایجاد وقفه در رشد بالنده حمل ونقل به عنوان شریان اصلی توسعه اقتصادی کشور می‌دانیم.

 

توسعه محور شرق و احیای بنادر مکران

دراین بیانیه آمده است، عباس آخوندی با شهامت ۱۱ اقدام مهم در حوزه بندری و دریایی کشور انجام داده است. اولین آن انتخاب مدیران شایسته و لایق در سازمان بنادر و دریانوردی است. دومین نکته؛ مبارزه با انحصار در کلیه بنادر کشوراست.

جلوگیری از ایجاد هرگونه رانت، حمایت قاطع از بخش خصوصی  در بنادر، افزایش سهم ایران در منطقه خلیج فارس با احداث ترمینال های کانتینری و افزایش سطح رقابت پذیری بنادر کشور از دیگر مواردی است که مدنظر قرارگرفت. حضور فعال ۲۴ خط کشتیرانی لاینری و معتبر خارجی، حضورسرمایه گذاران خارجی در بنادر کشور، توسعه محور شرق و احیای بنادر مکران و توسعه گردشگری در بنادر کشور و همچنین فعال کردن بنادر کوچک و غیر فعال کشور از موضوعاتی است که طی مدت وزارت آخوندی محقق شده است.

بدین جهت انجمن پایانه داران کشور و اعضای فعال آن که در کلیه بنادر جنوبی و شمالی کشور بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده و بیش از ۱۰ هزار نیروی انسانی متخصص و مجرب دارد، حمایت قاطع خود را از وزیر راه و شهر سازی اعلام می دارد و اعتقاد راسخ دارد که تغییرات در این وزارتخانه کلیدی باعث ایجاد وقفه در عملکرد شتابان آن دارد و تاثیر منفی بر عملکرد این وزارتخانه خواهد داشت.