۰ نفر

تعداد مسافران دریایی ۴.۴درصد افزایش یافت

۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۴۰
کد خبر: 256422
تعداد مسافران دریایی ۴.۴درصد افزایش یافت

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ابتدای سال جاری تا 12 اسفند ماه در مجموع 18 میلیون و 731 هزار نفر سفر دریایی انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4.4 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، هادی حق شناس روز سه شنبه در سخنانی افزود: آمارها نشان می دهد تعداد مسافران دریایی از ابتدای فروردین تا 12 اسفند ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 796 هزار نفر افزایش یافته است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: سال گذشته در این مدت 17 میلیون و 934 هزار نفر مسافر دریایی داشتیم و در این بخش تنها آمارهای سازمان بنادر و دریانوردی قابل استناد است و نباید آمارهای غیررسمی ملاک عمل قرار گیرد.

حق‌شناس با اشاره به اینکه بنادر شهیدحقانی، شهید باهنر، شهید ذاکری، پهل، لافت، هرمز و کیش از بنادر فعال در زمینه مسافر دریایی به شمار می روند، بیان کرد: به طور کلی در بنادر شمالی خط مسافری دریایی وجود ندارد و خطوط مسافری دریایی کشور در جنوب فعال است.

 هر سال از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه در ایام تعطیلات نوروزی سفرهای دریایی در بنادر جنوب کشور افزایش می یابد و سازمان بنادر و دریانوردی با برنامه ریزی مناسب بر عملکرد شناورهای مسافری نظارت می کند تا از هرگونه بروز سوانح دریایی جلوگیری کند.