۰ نفر

گمرک موبایلی، سال آینده راه اندازی می‌شود

۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۳۳
کد خبر: 253402
گمرک موبایلی، سال آینده راه اندازی می‌شود

مدیرکل امور اداری و رفاه گمرک ایران گفت: این مرکز، تمام تعهدات و مصوبات خود در ستاد اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرده و پیشنهادات ویژه ای همچون راه اندازی گمرک موبایلی را برای اجرا در سال آینده در این ستاد مطرح کرده است.

احمد ذاکری روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید گمرکات استان یزد با اشاره به گام های بلندی که گمرک در جهت تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برداشته، به راه اندازی و تکمیل سامانه جامع امور گمرکی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: سامانه جامع امور گمرکی نقش مهمی در تسهیل و افزایش سرعت و دقت تشریفات گمرکی داشته و مورد تحسین سازمان جهانی گمرک قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل امور اداری و رفاه گمرک جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تکمیل سامانه جامع امور گمرکی ادامه داد: برای رشد و توسعه کشور باید علاوه بر اینکه در درون خود هماهنگی داریم با دید مثبت به تولید، تجارت و صنعت بنگریم.

وی تأکید کرد: باید درب اتاق مدیران گمرک به روی تولیدکنندگان باز باشد و درد دل ها را گوش کنند البته همه گره ها به دست گمرک باز نمی شود چرا که دستگاه های هم جوار نیز در گمرک حضور دارند ولی گمرک باید در جهت رفع مشکل تولیدکنندگان پرچم دار باشد.

مدیرکل امور اداری و رفاه گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قابلیت های یزد و حضور مدیران اسبق گمرک یزد در سطح مدیریت ارشد گمرک اظهار کرد: گمرک یزد یک دانشگاه است که مدیران بسیار خوبی را در درون خود پرورش داده و اکنون در مدیریت کلان گمرک حضور دارند.

** نقش مهم سامانه جامع امور گمرکی در تسهیل تجارت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: نحوه فعالیت تخصصی گمرک، یکی از شاخصه های مهم حرکت به سمت توسعه و تسهیل تجارت است.

علی زینی وند با اشاره به نقش گمرک در تسهیل تجارت گفت: راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی کردن گمرکات که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده نقش مهمی در تسهیل تجارت داشته است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی در کنار موضوعاتی نظیر بانک و بیمه به گمرک و نحوه فعالیت آن نگاه ویژه ای دارند افزود: هرچه در زمینه الکترونیک کردن گمرک پیشرفت داشته باشیم شاهد رشد و توسعه بیشتر در کشور هستیم، گمرکات باید سیستم محور باشند چرا که سیستم محوری به سلامت، شفافیت و روان تر شدن امور کمک می کند.

معاون استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه نظام تعرفه ای کشور به وسیله گمرک اجرائی می شود تاکید کرد: گرچه تعرفه ابزاری در دست مسئولان سیاسی است اما تعرفه ها به وسیله گمرکات اجرائی می شود و یکی از راهکارهای حمایت از تولید داخلی است.

زینی وند در پایان با بیان اینکه تحولات بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید در گمرک اتفاق افتاده است خاطرنشان کرد: باید با سایر کشورها تعامل داشته باشیم اما برخی افراد اقتصاد مقاومتی را به برآورده کردن همه نیازها در داخل کشور تعبیر می کنند در حالی که روز گذشته رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) به درستی بر تعامل با دنیا در سایه سیاست ها و طرح های اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

در این مراسم از خدمات مهرداد پیرحیاتی تقدیر و محمدحسین سلمانی به عنوان مدیرکل جدید گمرکات یزد معرفی شد.

سلمانی پیش از این معاون فنی گمرکات یزد بود.