۰ نفر

تعطیلی شماری از مرزهای غیررسمی با کشور به دستور عراق

۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱
کد خبر: 249856
تعطیلی شماری از مرزهای غیررسمی با کشور به دستور عراق

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل شامگاه روز شنبه اعلام کرد شماری از مرزهای غیررسمی عراق با جمهوری اسلامی ایران به دستور بغداد از صبح روز شنبه تعطیل شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، براساس این بیانیه با دستور دولت عراق گذرگاه های (غیر رسمی ) تجاری «قاسم رش واشکان سردشت»، «شوشمی پاوه»، «شیخ صله ثلاث باباجانی» از صبح روز شنبه تعطیل شد.

همزمان با صدور این بیانیه مدیرکل گمرکات منطقه کردستان عراق اعلام کرد مرزهای غیررسمی تعطیل شده مرزهایی بودند که هیچ ارتباط با اداره کل گمرک کردستان عراق ندارند و مرزهای رسمی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

سامال عبدالله مدیرکل گمرکات منطقه کردستان عراق با اعلام این مطلب به رسانه ها گفت: گذرگاههای مرزی سرتک، سیرانبند، تویله، کیلی با جمهوری اسلامی ایران و سرزیری با دولت ترکیه در زمره گذرگاههای مرزی رسمی بوده و تلاش می شود دولت عراق نیز این مرزها را به رسمیت بشناسد و به همین منظور کمیته ای از سوی دولت مرکزی عراق تعیین شده است.

وی افزود: مرزهای غیررسمی تعطیل شده مرز رسمی نبوده و مرتبط با اداره کل گمرکات کردستان عراق نبودند و به غیر از این دروازه های تعطیل شده 45 مرز غیررسمی دیگر نیز وجود دارند که در زمره گذرگاههای غیررسمی قرار می گیرند.