۰ نفر

سهم زعفران ۸۰درصد است

صادرات ۴۰۰میلیون دلاری گیاهان دارویی

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۵۱
کد خبر: 246778
صادرات ۴۰۰میلیون دلاری گیاهان دارویی

معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی میزان صادرات گیاهان دارویی را ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد آن مربوط به زعفران است.

اسکندر زند پیش از ظهر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی و وضعیت تولید و صادرات گیاهان دارویی که در دانشگاه امام خمینی (ره) واقع در شهرستان فردیس برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز دانشگاهی نسل سوم است که به صورت تئوری، آزمایشگاهی و ارتباط با بخش خصوصی به فارع التحصیلان کشاورزی کار آفرین آموزش می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر‌ ، وی در ادامه هدف گذاری وزارت کشاورزی را توسعه همه مراکز کشاورزی و حرکت به سمت کارآفرینی اعلام کرد و افزود: درنظر داریم با آموزش به بهره برداران کشاورزی در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی و صادرات آن اقدام کنیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی از آموزش ۱۰۰ نفر از بهره برداران گلخانه کشور در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) فردیس خبر داد و گفت: با آموزش های نوین به این کشاورزان، بهره برداری از محصولات گلخانه ای افزایش می یابد.

وی از اجرای طرح جامعه محور تولید انبوه گیاهان دارویی در مزرعه خبر داد و گفت: این طرح از طرح های اولویت دار جهاد کشاورزی است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.

به گفته زند ظرفیت تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی در کشور فراوان است و با توسعه این حوزه می توانیم موجب افزایش اشتغال و درآمد زایی شویم.

وی صادرات گیاهان دارویی در کشور را ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد آن مربوط به زعفران است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت بالای گیاهان دارویی در کشور، خاطرنشان کرد: طبق هدف گذاری های انجام شده با تولید انبوه و صادرات گیاهان دارویی، در سال آینده می توانیم صادرات این گیاهان را به بیش از ۲ میلیارد دلار برسانیم.