۰ نفر

رئیس اتاق تهران در نشست مشترک کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا:

افزایش ۶۰درصدی حجم تجارت ایران و اروپا/ ایران و اروپا مکمل تولید محصولات کشاورزی/ مشکلات بانکی همچنان باقی است

۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹
کد خبر: 230764
افزایش ۶۰درصدی حجم تجارت ایران و اروپا/ ایران و اروپا مکمل تولید محصولات کشاورزی/ مشکلات بانکی همچنان باقی است

پس از توافق هسته‌ای مبادلات تجاری ایران و اروپا رشد ۶۰درصدی داشته است و در آینده توسعه تجارت کشاورزی یکی از زمینه‌های همکاری بین دو طرف خواهد بود.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی ؛ نشست مشترک هیات تجاری بلندپایه اروپایی و فعالان اقتصادی ایرانی در حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و توسعه روستایی، به میزبانی اتاق بازرگانی تهران در حالی آغاز به کار کرد که علی رغم اعلام قبلی وزیر جهاد کشاورزی غایب این نشست بود و به جای وی علی اکبر مهرفرد، قائم مقام وزیر در امور بازرگانی و محمدعلی طهماسبی معاونت امور باغبانی وزرات جهاد کشاورزی؛ مسعود خوانساری رییس اتاق تهران و فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا را همراهی کردند.

رییس اتاق تهران به عنوان اولین سخنران این نشست با تاکید بر اینکه تجارت با اروپا 13 درصد از تجارت ایران را در برمی گیرد، گفت: بعد از برجام بیش از 200 هیات تجاری و اقتصادی به ایران آمده‌اند که عمدتا از اروپا و تعدادی نیز از آسیا بودند.

مسعود خوانساری با اشاره به تنوع اقلیمی و موقعیت جغرافیای ایران، افزود: ایران بیش از 100 میلیون تن تولیدات کشاورزی در سال دارد و می‌تواند مکمل اتحادیه اروپا در زمینه کشاورزی باشد.

وی ادامه داد: در تبادلات تجاری دو کشور مشکلات وجود دارد که ، پابرجا بودن  موانع تبادلات بانکی بعد از برجام از مهترین آن ها است که اگر مشکل حل شود روند تجارت با اروپا سرعت می گیرد.

خوانساری در پایان سخنان خود از طرف های اروپایی خواست تا به رفع سریعتر مشکلات مربوط به تبادلات بانکی همت گمارند، چرا که رفع این مشکل را تامین کننده منافع هر دو طرف خواهد بود.