۰ نفر

میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال در صنعت نساجی و پوشاک

۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹
کد خبر: 228837
میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال در صنعت نساجی و پوشاک

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال در صنعت نساجی و پوشاک کشور را اعلام کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۱ میزان تولید پوشاک در کشور با افزایش ۲۰۰ هزار تنی به رقمی معادل ۵۱۰ هزار تن برنامه ریزی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، افسانه محرابی، با اشاره به این که طبق برآوردهای صورت گرفته تا سال ۱۴۰۱ میزان پوشاک تولیدی در کشور باید به عدد ۵۱۰ هزار تنی برسد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۰ هزار تن پوشاک در کشور تولید می‌شود که باید تا سال ۱۴۰۱ به رقمی معادل ۵۱۰ هزار تن افزایش یابد که این افزایش ۲۰۰ هزار تنی نیازمند سرمایه‌ گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریالی است.

وی با تاکید بر لزوم بازسازی و نوسازی صنایع پوشاک در کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۱۰ هزار تن پوشاک در کشور تولید می‌شود که ۸۵ درصد آن صنفی و ۱۵ درصد آن صنعتی است.

محرابی با اشاره به این که ۹۸۰۰ واحد فعال صنعتی در حوزه نساجی و پوشاک وجود دارد، بیان کرد: این واحدها اشتغال ۲۸۰ هزار نفری با سرمایه‌ گذاری ۹۰ هزار میلیارد ریالی ایجاد کردند که از نظر میزان اشتغال ۱۲ درصد از کل صنعت کشور به حساب می‌آید و از نظر میزان سرمایه‌ گذاری معادل پنج درصد کل صنعت در ایران است.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که پوشاک سرمایه‌بری پایین اما ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی به همراه دارد، گفت: اگر بتوان شرایطی را ایجاد کرد تا تولید کنندگان در شرایط برابر با رقبای خود پیش بروند از قاچاق در این حوزه جلوگیری به عمل می آید و قطعا می‌توان گام‌های موثری در این راستا برداشت.

محرابی با تاکید بر این که کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت می‌تواند موجب رقابت اثرگذار واحدهای تولیدی در ایران با سایر واحدهای تولیدی در کشورهای همسایه و حتی در سطح بین‌الملل شود، اظهار کرد: به طور حتم حمایت از تولید در جهت پایین آوردن قیمت تمام شده و جلوگیری از پدیده قاچاق می‌تواند حوزه صنعت نساجی و پوشاک کشور را در مسیر درستی سوق دهد و اگر بتوانیم قیمت تمام شده را پایین بیاوریم و تولید مطلوب را در دستور کار قرار دهیم حتی اگرتمام مرزها را بازگذاشته و واردات صورت گیرد به طور حتم عملکرد موفقی خواهیم داشت و مشکلی برای تولیدداخل وجود ندارد.