۰ نفر

مقابله به مثل با ترکیه در قیمت‌گذاری کالاهای ایرانی

۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۰۳
کد خبر: 228447
مقابله به مثل با ترکیه در قیمت‌گذاری کالاهای ایرانی

مشاور رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه ایران در ترکیه گفت: اگر ترکیه روی کالاهای ایرانی محدودیت و تعرفه بگذارد و این رویه اصلاح نگردد ما هم مجبوریم تعرفه محدود کننده روی کالاهای ترک بگذاریم .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و رئیس هیئت مدیره شستا در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران در ترکیه گفت : امروز روابط سیاسی ایران و ترکیه در اوج خود قرار دارد ، شاید در تمام 40 سال گذشته همیشه روابط دوستانه ای با ترکیه داشتیم ولی هیچوقت به این سبک رهبران دو کشور برای توسعه روابط جدی نبودند و اکنون می بینیم در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی در حال پیشرفت هستیم .

ترکان افزود : سیاستگذاران دو کشور هدف گذاری کردند که تجارت بین ایران و ترکیه به سقف 30 میلیارد دلار در سال برسد و این یعنی دو برابر آنچه بین ایران و ترکیه اکنون در حال تبادل است .

وی گفت : در این نمایشگاه از های تک تا صنایع دستی وجود دارد و این نمایشگاه شروع خوبی برای گسترش روابط است . 50 درصد از ظرفیت نمایشگاه به شرکت های پتروشیمی داده شده است ، پتروشیمی ها هم فعالانه شرکت کردند و محصولاتی که در ترکیه بازار دارد را آورده اند . بعضی از محصولات مانند متانول و دوده صنعتی هم تاکنون در بازار ترکیه ، بازاری نداشته و اکنون شرکت هایی مانند پتروشیمی فن آوران در این نمایشگاه برای سنجش بازار خود در ترکیه حاضر شده اند که اقدام خوبی است .

رئیس هیئت مدیره شستا گفت : امیدوارم همکاران من در شستا و شرکت های زیر مجموعه دید ویژه ای روی بازار ترکیه داشته باشند ، سالیان زیادی بود که منتظر گسترش روابط بودیم .

وی در مورد تعرفه ها نیز گفت : اگر ترکیه روی کالاهای ایرانی محدودیت و تعرفه بگذارد و این رویه اصلاح نگردد ما هم مجبوریم تعرفه محدود کننده روی کالاهای ترک بذاریم .