۰ نفر

بررسی بازار گوشت و مرغ در آستانه محرم

۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶
کد خبر: 219485
بررسی بازار گوشت و مرغ در آستانه محرم

با فرا رسیدن ماه محرم مصرف و تقاضای انواع گوشت مرغ و گوشت قرمز افزایش می‌یابد و بررسی قیمت‌ها حاکی از افزایش نسبی قیمت‌ها نسبت به هفته‌های گذشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، آخرین مشاهدات از مغازه‌های سطح شهر در آستانه ماه محرم نشان می‌دهد که قیمت محصولات پروتئینی از جمله گوشت و مرغ با افزایش همراه شده‌اند.

قیمت گوشت مرغ در سال جاری با نوساناتی همراه بوده است و در چند نوبت با افزایش قیمت مواجه شد و حتی قیمت آن از کیلویی ۸۰۰۰ تومان هم گذشت. همین وضعیت برای گوشت قرمز نیز وجود داشت و قیمت اقلام مختلف گوشت قرمز با نوساناتی در جهت افزایش همراه شده است و اکنون در آستانه محرم در شیب افزایشی قیمت قرار گرفته است.

اما بر اساس آخرین بررسی‌ ها و مشاهدات هر کیلوگرم مرغ تازه به طور متوسط ۷۸۰۰ تومان قیمت دارد. همچنین فیله مرغ کیلویی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سینه جوجه کبابی ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان، سینه مرغ کیلویی ۸۶۰۰ تومان و ران مرغ کیلویی ۸۱۵۰ تومان فروخته می‌شود.

در میان سایر اقلام، مرغ سبز کیلویی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان، بال مرغ کیلویی ۸۹۰۰ تومان، کتف مرغ ۱۰ هزار تومان و گردن مرغ کیلویی ۳۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.

در بازار گوشت قرمز نیز انواع گوشت گوسفندی شقه با گردن ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان، ‌ سر دست گوسفندی ۴۵ هزار و ۸۰۰ تومان، ‌ ران و کف دست ۵۶ هزار و ۵۰۰ تومان، گردن ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان، جگر سیاه ۶۲ هزار تومان، ‌ دنبه ۱۷ هزار تومان و کله پاچه ۴۸ هزار تومان قیمت دارد.

همچنین در میان انواع گوشت گوساله، گوشت مخلوط گوساله ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان، کوشت گوساله ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان، ‌ران گوساله ۴۳ هزار و ۲۰۰ تومان، راسته گوساله ۴۹ هزار تومان، ماهیچه ۴۹ هزار تومان، گوشت استیکی ۵۹ هزار تومان و مغز ران ۴۴ هزار تومان عرضه می‌شود.