۰ نفر

مدیرعامل اتحادیه مرغداران اعلام کرد:

افزایش تولید مرغ و کاهش قیمت در آستانه محرم

۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۵۱
کد خبر: 218335
افزایش تولید مرغ و کاهش قیمت در آستانه محرم

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی اعلام کرد که تولید گوشت مرغ در ماه محرم به دلیل افزایش جوجه ریزی و پر شدن سالن‌های پرورشی بیشتر از ماه‌های گذشته شده و پاسخگوی نیاز مردم در ماه محرم است.

محمدعلی کمالی سروستانی، اظهار کرد: با توجه به افزایش جوجه ریزی و پرشدن سالن‌های پرورشی گوشت مرغ هیچ نگرانی برای تامین نیاز مردم در ماه محرم نداریم و نگرانی ما بیشتر بابت کاهش قیمت این محصول ناشی از افزایش تولید و بالا رفتن وزن کشتار مرغ است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: قیمت گوشت مرغ طی هفته‌های گذشته با کاهش نسبی مواجه شده و به صورت میانگین کیلویی ۷۶۰۰ تومان در تهران به دست مصرف کنندگان می‌رسد، چراکه قیمت مرغ زنده و کشتار شده کاهش یافته و به کیلویی حدود ۴۷۰۰ تا ۴۹۰۰ تومان در مرغداری و ۶۷۵۰ تومان در کشتارگاه رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی ادامه داد: ممکن است قیمت گوشت مرغ در آستانه ماه محرم افزایش یابد اما هیچ ربطی به کاهش تولید و کمبود ندارد، چراکه بالا رفتن تقاضا می‌تواند دلیلی برای سودجویی و افزایش حبابی و غیرواقعی قیمت این محصول باشد.

کمالی سروستانی گفت: میزان تولید گوشت مرغ در هر ماه حدود ۱۵۰ هزار تن بوده که در ماه‌های پر مصرف نیز به ۱۷۰ هزار تن می‌رسد و با توجه به افزایش حدود ۲۰ میلیون قطعه‌ای جوجه ریزی و رسیدن آن به ۱۰۵ میلیون قطعه می‌توان گفت کاملا پاسخگوی ماه محرم است.