۰ نفر

واردات آب معدنی خارجی به کشور متوقف شود

تکمیل شدن ظرفیت تولید آب معدنی در کشور

۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱
کد خبر: 217494
تکمیل شدن ظرفیت تولید آب معدنی در کشور

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: واردات آب معدنی خارجی به کشور متوقف شود زیرا تولید آب معدنی در کشور هم اکنون به حالت اشباع رسیده است.

 علاء الدین خادم، درباره واردات آب معدنی به کشور،گفت: تولید آب معدنی درکشور به اشباع رسیده است و گواه  این  ادعا عدم  صدور مجوز وزارت صنعت ،معدن و تجارت در زمینه  ایجاد کارخانجات  آب معدنی به متقاضیان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، عضوکمیسیون کشاورز ی،آب و منابع طبیعی مجلس با  بیان اینکه هیچ ضرورتی دال بر واردات آب معدنی به کشور احساس نمی شود، تصریح کرد:  آب معدنی بیش از  نیاز  مصرفی کشور تولید می شود و این درحالی است که آب معدنی‌های خارجی نیز از نظر ماهوی کیفیت هیچ نوع  برتری نسبت به آب معدنی  ایرانی ندارند، بنابراین برطبق کدام  موازین اقتصادی باید آب معدنی به ریل  واردات قرار بگیرد.

 نماینده مردم سپیدان  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت آب معدنی  ایرانی  بسیار مناسب تر از کالای  مشابه خارجی است، تصریح کرد:  واردات آب معدنی، کارخانه های داخلی را با تزلزل اقتصادی  روبرو می‌کند.

 وی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید حمایت از تولید داخلی  در راس  و اولویت امور اقتصادی قرار بگیرد،تصریح کرد: نباید با واردات غیر ضروری  اقتصاد تولید کننده  داخلی را در  معرض خطر قرار دهیم.

 عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،یادآورشد: تولیدآب معدنی درکشور باید همسو با نیاز مصرفی کشور عملیاتی شود  اما به نظر می رسد ما در این عرصه با مازاد تولید نیز  روبرو هستیم بنابراین به جای تن دادن به واردات باید به  فکرصادرات در این عرصه باشیم.