۰ نفر

۴۶۶تن کالای خوراکی ترکیه و آذربایجان به قطر ترانزیت شد

۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰
کد خبر: 213815
۴۶۶تن کالای خوراکی ترکیه و آذربایجان به قطر ترانزیت شد

مدیرکل گمرک بندرلنگه از توابع استان هرمزگان گفت: 466 تن کالای خوراکی کشورهای ترکیه و آذربایجان در پنج ماه اخیر از این بندر به مقصد کشور قطر ترانزیت شد.

صفر شیبانی کالاهای ترانزیت شده را شامل انواع میوه، تره بار، کیک و تخم مرغ به ارزش 15میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این مقام مسئول هم چنین کالاهای صادرشده تولید ایران به کشور قطر را در این مدت نزدیک به پنج هزار و 356 تن به ارزش 35 میلیارد و 306 میلیون ریال ذکر کرد.

مدیرکل گمرک بندرلنگه تاکید کرد: صادرات با این حجم به مقصد امیرنشین قطر برای نخستین بار است که از طریق این مرز دریایی انجام شده و تاکنون سابقه نداشته است.

وی کالاهای صادر شده ایران را شامل لبنیات، سبزی و صیفی چون هندوانه، گوجه فرنگی، کلم، طالبی و انواع مواد غذایی تازه عنوان کرد.

به گفته وی صادرات این کالاها از طریق بندرلنگه موجب رونق فعالیت های بندری به ویژه لندینگراف های حمل کانتینرهای یخچال دار شده است.

بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندرهای فعال درغرب هرمزگان، علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می کند.

شهرستان بندرلنگه با پیشینه تاریخی بالا و جمعیتی افزون بر84 هزار نفر در240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

در آمارهای منتشر شده گمرک، بنادر و دریانوردی هرمزگان آمده است از ابتدای سال جاری تاکنون هر ماه بطور متوسط حدود 370 فروند شناور بزرگ و کوچک تجاری در بندرهای شهرستان لنگه تردد کرده اند.

استان هرمزگان 32 بندر فعال دارد که در بیشتر آن ها گمرک مستقر است.