۰ نفر

بازار راکد تالارهای عروسی باوجود رسیدن تابستان

۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
کد خبر: 205124
بازار راکد تالارهای عروسی باوجود رسیدن تابستان

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی از رکود حاکم بر بازار صنف خود یاد کرد و گفت: معمولا در نیمه اول سال توقع ما آن است که بازار گرمی در انتظارمان باشد.

خسرو ابراهیمی‌نیا، اظهار کرد: به طور معمول واحدهای صنفی پس از ماه فروردین یا بعد از ماه مبارک رمضان با نوعی رونق و گرمی بازار مواجه می‌شوند اما متاسفانه امسال چنین اتفاقی رخ نداده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی یکی از دلایل این موضوع را نزدیک بودن زمان برگزاری کنکور به پایان ماه رمضان دانست و افزود: پس از به پایان رسیدن کنکور انتظار می‌رود کمی شرایط بازار بهتر شده و در شهریور و مرداد شاهد رونق بیشتری باشیم.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی ادامه داد: یکی از دیگر مواردی که باعث می‌شود در فعالیت‌های صنف ما نوعی رکود مشاهده شود، فعالیت باغ‌ها و مراکزی است که به طور غیرمجاز و خارج از چارچوب قانون به ارائه خدمات می‌پردازند. البته بسیاری از این مراکز در خارج از شهر قرار داشته و جزو حوزه استحفاظی ما محسوب نمی شوند اما به هر صورت همچنان تاثیر خود را گذاشته و بر روی فعالیت‌های ما بی اثر نیستند.

ابراهیمی‌نیا ادامه داد: از سوی دیگر در بسیاری موارد هنگامی که مردم به این واحدها مراجعه می‌کنند با مشکلات متعدد مواجه شده و به عنوان مثال دچار مسمومیت غذایی شده یا واحد طرف قرارداد از انجام تعهدات خود سر باز می‌زنند. علاوه بر این پرونده‌های مختلفی مربوط به کلاهبرداری در این حوزه به اتحادیه ما ارجاع شده است و بر همین اساس توصیه ما به جوانان آن است که فریب فضای مجازی و تبلیغات آن را نخورده و برای برگزاری مراسم خود مراکزی را انتخاب کنند که دارای مجوز هستند.

وی درباره تعرفه‌های صنف خود نیز اظهار کرد: طی این مدت با توجه به آنکه رونق چندانی در صنف ما وجود نداشته توجیهی برای افزایش تعرفه‌ها باقی نمی‌ماند بر همین اساس ما در سال جدید نه تنها تعرفه‌های خود را افزایش نداده‌ایم بلکه حتی برای حفظ کار همکاران ما در موارد متعدد با سودی به مراتب کمتر حاضر به قبول کار شده‌اند تا چرخه کار آنها گشته و نیروهای آنها از کار بیکار نشوند.