۰ نفر

صادرات ۲۳۵هزار تن کالا از گمرک بندرلنگه به امارات و قطر

۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۹:۵۵
کد خبر: 203565
صادرات ۲۳۵هزار تن کالا از گمرک بندرلنگه به امارات و قطر

مدیرکل گمرک بندرلنگه گفت : 234 هزار و 994 تن کالا به ارزش 651 میلیارد ریال در بهار امسال از این گمرک به کشورهای امارات و قطر صادر شد.

صفر شیبانی سه شنبه افزود: کالاهای صادر شده بیشتر میوه و تره بار، خشکبار، گچ و نمک صنعتی بوده که از نظر وزنی رشد 73 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی بیان داشت: همچنین 51 هزار و 473 تن کالا به ارزش 6 میلیارد و 88 میلیون ریال در سه ماه نخست امسال از کشورهای چین و امارات وارد گمرک بندرلنگه شده است.

مدیرکل گمرک بندرلنگه اظهارکرد: این کالاها شامل خودرو، تخته چند لا، فیبر، حبوبات، لوازم کامپیوتر، پارچه و لوازم خانگی است.

شیبانی یادآورشد: 37 هزار و 52 تن کالا به ارزش 17 میلیارد و 493 میلیون ریال ترانزیت خارجی بوده که رشد 156 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی اضافه کرد: این کالاها بیشتر خودرو بوده که به مقصد کشورهای ترکمنستان، عراق و افغانستان ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرک بندرلنگه اظهارکرد: ارزش درآمد های وصولی از واردات قطعی گمرک بندرلنگه در سه ماهه نخست امسال 807 میلیارد ریال بوده است.

شهرستان بندرلنگه بعد از بندرعباس دومین شهرستان فعال در زمینه بندری و گمرکی در هرمزگان است و پنج گمرک جزیره لاوان، سیری، بندرآفتاب، بندرچارک و شیو زیرنظر اداره کل گمرک بندرلنگه هستند.

شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.