۰ نفر

قیمت میوه و سبزیجات ایران در قطر/ گوجه‌فرنگی در قطر کیلویی ۵هزار تومان

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۱
کد خبر: 200392
قیمت میوه و  سبزیجات ایران در قطر/ گوجه‌فرنگی در قطر کیلویی ۵هزار تومان

گوجه‌فرنگی ایران در بازار قطر کیلویی ۵هزار تومان، هندوانه هر عدد ۱۰هزار تومان و خیار کیلویی ۴۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری گالف تایمز، به‌رغم محاصره اقتصادی قطر از سوی چند کشور عرب حاشیه خلیج فارس، همچنان مقادیر قابل توجهی میوه و سبزیجات تازه باکیفیت که عمدتاً از ایران و ترکیه وارد شده اند در بازار مرکزی شهر دوحه دیده می‌شود. قیمت‌ها هم منطقی هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه قطری الریاح گزارش داده که این میوه‌ها و سبزیجات تازه از بیش از 23 کشور آفریقایی، آمریکایی، آسیایی و اروپایی وارد شده است، برای مثال، گیلاس‌هایی که در پیشخوان مغازه‌ها دیده می‌شود، از کشورهای ایران، ترکیه، سوریه، لبنان و مراکش می‌آید و قیمت هر بسته حدوداً 900گرمی آنها حدود 15 ریال قطر است.

همچنین گوجه‌فرنگی وارداتی از ایران و ترکیه که با کیفیت بالاتری نسبت به گوجه‌فرنگی اردن عرضه می‌شود خودنمایی می‌کند. قیمت گوجه ایران کیلویی 4 تا 5 ریال قطر است.

هندوانه ایرانی با کیفیت خوب نیز در بازار مرکزی دوحه به چشم می‌خورد و قیمت هر عدد هندوانه ایرانی حدود 10 ریال قطر است. همچنین هر بسته بیش از 10کیلویی خیار وارداتی از ایران در بازار مرکزی دوحه به‌قیمت 45 ریال قطر عرضه می‌شود.

سیب‌زمینی وارداتی از کشورهای مختلف نیز در بازار دوحه دیده می‌شود که بسته به کیفیت و کشور مبدأ، قیمت هر 10کیلویی آن بین 30 تا 40 ریال است.

هر ریال قطر در بازار ارز ایران معادل یک‌هزار تومان ارزش دارد.