۰ نفر

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی مطرح کرد؛

کاهش بی‌ثبات قیمت گوشت گوسفند/ بررسی تاثیر شیوع تب کنگو بر مصرف

۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۷
کد خبر: 198969
کاهش بی‌ثبات قیمت گوشت گوسفند/ بررسی تاثیر شیوع تب کنگو بر مصرف

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت گوسفندی این روزها در حال کاهش است، اما این روند هنوز ثبات پیدا نکرده است.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ علی اصغر ملکی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت بازار گوشت گوسفندی گفت: خریدهای مردمی مربوط به ماه رمضان به اتمام رسیده است و از این جهت با نوعی رکود مواجه شده ایم. البته بازار ماه رمضان همواره از یک هفته قبل از آغاز ماه تا هفته اول پس از آن، همواره با نوعی افزایش تقاضا مواجه است.

وی افزود: تمایل دامداران به عرضه دام زنده کم شده است و به منظور تنظیم بازار شایسته است مسئولان واردات لاشه گرم گوسفندی را با شدت بیشتری دنبال کنند. در صورت تداوم واردات، قیمت گوشت هم با ثبات بیشتری کاهش پیدا می کند. هم اکنون قیمت گوشت گوسفندی بین 1000 تا 2000 تومان نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته است.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تصریح کرد: واردات لاشه گرم گوسفندی در حال حاضر از استرالیا و کشورهای آسیای میانه انجام می شود. چنانچه این روند ادامه پیدا کند با تعادل جدید در عرضه و تقاضا در آستانه اعیاد مذهبی ماه های آینده قیمت ها در محدوده پایین تری تعیین خواهد شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به تاثیر شیوع تب کنگو در کشور و اثر این خبر بر بازار گوشت گفت: این خبر به شکل چشم گیری بر بازار تاثیر گذاشت، در حالی که شیوع و انتقال عامل این بیماری مربوط به مراکز عرضه بهداشتی گوشت نبوده است و اغلب دام هایی که به طور غیر بهداشتی و سنتی ذبح می شدند منجر به انتقال عامل بیماری به انسان بودند. واحدهای عرضه گوشت ملزم هستند دام های خود را از کشتارگاه های صنعتی تهیه کنند. در این واحدها هم دام با زمین تماس ندارد و موارد بهداشتی به طور کامل در آنها رعایت می شود. همچنین چندسالی است گوشت قبل از رسیدن به مراکز عرضه مرحله پیش سردی را می گذارند.