۰ نفر

بوشهر مرکز مراودات اقتصادی ایران با قطر می‌شود

۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۱۵
کد خبر: 198724
بوشهر مرکز مراودات اقتصادی ایران با قطر می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت: با توجه به فاصله کم استان بوشهر با کشور قطر، و ظرفیت بالای تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر این استان به عنوان مرکز و محور ارتباط اقتصادی ایران و قطر تعیین می‌شود.

سعید زرین‌فر در نشست کارگروه تخصصی صادرات غیر نفتی استان بوشهر با بیان اینکه تجار و بازرگان استان بوشهر مراوده تاریخی درخشانی با کشور قطر دارند اظهار داشت: توسعه ارتباطات تجاری استان بوشهر با قطری‌ها از سال 93 مورد توجه قرار گرفت و توافقاتی در این زمینه منعقد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی با اشاره به بحران بوجود آمده میان قطر و برخی کشورهای همسایه افزود: هر چند ما راضی به اختلاف بین همسایگان نیستیم اما این امر فرصت مناسبی برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی ایران و قطر فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه در سال 93 بر اساس توافقات انجام شده بین بوشهر و قطر، صادرات 22 قلم کالا مورد توجه قرار گرفت خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده برای قطر، اقلام صادراتی چند برابر نسبت به توافقات انجام شده افزایش یافته که باید از این فرصت، استفاده بهینه کرد.

وی با اشاره به نشست تخصصی برای توسعه روابط تجاری ایران و قطر در تهران تصریح کرد: برای تقویت مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور، نشست ویژه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزرا با استانداران بوشهر، هرمزگان و خوزستان امروز در تهران برگزار می‌شود.

زرین فر از افزایش صادرات محصولات غذایی، میوه‌، تره‌بار و محصولات ساختمانی و معدنی از استان بوشهر خبر داد و گفت: استان بوشهر برای توسعه صادرات از کشور دارای موقعیت ویژه‌ای است که برای تسهیل در این امر مهم، چندین مرز مجاز برای صادرات محصولات تعیین می‌شود.